همشهری آنلاین: هیات وزیران در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، بکارگیری سیگاری‌ها را در دستگاه‌های اجرایی ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری، آیین‌نامه اجرایی بند (ز) ماده (42) قانون مدیریت خدمات کشوری را تصویب کردند که بر اساس آن دستگاه‌های اجرایی موظفند سلامت جسمانی و روانی داوطلبان استخدام را برای استخدام در پست مورد نظر مورد سنجش قرار دهند.

بر این اساس، استخدام داوطلبانی که صرفاً دارای اعتیاد به مواد مخدر، الکل و دخانیات می‌باشند ممنوع است.

این آیین‌نامه تصریح کرده است که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند صلاحیت و توانایی انجام کار داوطلبانی که برای آن استخدام می‌شوند از طریق آزمون علمی،‌ مصاحبه تخصصی و معاینات پزشکی احراز کنند.

بر این اساس، در صورت بروز مشکل و اعتراض داوطلبان استخدام، مرجع نهایی رسیدگی به توانایی جسمی و روانی انجام کار، شورای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان مربوط می‌باشد.

بر اساس این آیین‌نامه، استخدام جانبازان و معلولان به شرط آنکه به تشخیص بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی کشور ( حسب مورد)، جانبازی و معلولیت مانع از ماموریت کاری آن ها نباشد بلامانع است.

این تصمیم‌نامه پس از تایید رییس‌جمهور از سوی محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

برچسب‌ها