نیویورک: به احتمال زیاد محقق یک شرکت کامپیوتری خواهد توانست با حل کردن یکی از سخت‌ترین مسائل ریاضی جهان به‌زودی جایزه یک میلیون دلاری آن را به دست بیاورد

مؤسسه ریاضیات Clay این جایزه را از مدت‌ها قبل برای کسی که بتواند این مسئله را حل کند، تعیین کرده بود. اکنون تعدادی از اساتید ریاضی و کامپیوتر در حال بررسی راه حل ارائه شده هستند و نتیجه آن را به‌زودی اعلام خواهند کرد. یک استاد دانشگاه ماساچوست هم اعلام کرده است در صورتی که این راه حل درست باشد او شخصا 200 هزار دلار دیگر به این جایزه اضافه می‌کند. وینای دئولالیکار ثابت کرده است که بعضی مسائل وجود دارند که به صورت ذاتی، یافتن پاسخ آنها سخت تر از تحقیق در مورد درستی پاسخشان است.

قد پلیس‌های فرانسه کوتاه می‌شود

پاریس: مسئولان دولت فرانسه حداقل قد لازم برای کسانی که داوطلب پیوستن به نیروهای پلیس این کشور هستند را کاهش دادند. بر اساس قوانین جدید کسانی که قدشان حداقل 160 سانتی‌متر است، می‌توانند برای شرکت در آزمون ورودی نیروهای پلیس این کشور ثبت‌ نام کنند.

مسئولان وزارت کشور فرانسه اعلام کرده‌اند که این روزها دیگر ماموران پلیس مانند گذشته برای انجام ماموریت‌های خود به داشتن قد بلند نیازی ندارند. به گفته مقام‌های فرانسوی این مسئله باعث می‌شود که افراد بسیاری بتوانند برای پیوستن به نیروهای پلیس اقدام کنند. علاوه بر این شرط، قدرت سخنوری هم برای داوطلبان برداشته شده است. پیش از این، کسانی که خواستار استخدام در پلیس فرانسه بودند باید در امتحان گفتار فرانسوی نمره لازم را در رابطه با شیوه حرف زدن به‌دست می‌آوردند.

رکوردشکنی برای عبور از آمازون

لندن: یک نظامی سابق ارتش انگلیس در یک ماجراجویی تمام عیار عنوان نخستین انسانی را که طول منطقه آمازون را با پای پیاده طی کرده است، به نام خود ثبت کرد. اد استافورد،2 سال و نیم پس از اینکه سفر خود را از جنگل‌های پرو آغاز کرد توانست این ماجراجویی عجیب را پس از طی بیشتر از 9 هزار و 500 کیلومتر به پایان برساند. سفر وی 859 روز طول کشید و در طی این مدت 50 هزار بار پشه‌های معروف این منطقه او را نیش زدند.

این عضو سابق ارتش انگلیس شغل خود در بورس را برای این ماجراجویی رها کرده است. اد‌استافورد می‌گوید علاوه بر طی کردن مسافت عادی منطقه مجبور شده است بیشتر از 3هزار کیلومتر را برای بالار فتن و پایین آمدن از کوه‌های منطقه پیاده‌روی کند. هزینه این سفر ماجراجویانه را شرکت‌های خصوصی تامین کرده‌ بودند.

رونمایی از بزرگ‌ترین ساعت جهان

ریاض: دولت عربستان اعلام کرده است که در ماه مبارک رمضان از بزرگ‌ترین ساعت جهان در شهر مکه مکرمه رونمایی خواهد شد. به گزارش آسوشیتدپرس، این ساعت در بالای دومین آسمانخراش مرتفع جهان نصب شده و از 4 جهت قابل مشاهده است. مقام‌‌های عربستان می‌گویند قطر این ساعت 40متر است اما هنوز رکوردشکنی این ساعت توسط مسئولان کتاب رکوردهای گینس تایید نشده است.

این ساعت طوری طراحی شده است که عقربه‌های آن از فاصله 25 کیلومتری دیده می‌شود. نصب این ساعت بخشی از طرح‌های دولت عربستان برای بهسازی شهر مکه مکرمه است که هر سال میلیون‌ها زائر به آن سفر می‌کنند. مهندسان آلمانی و سوئیسی سازنده این ساعت بوده‌اند که هزینه ساخت آن بیش از 800 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.