جورجیا: یک زن آمریکایی که خانه‌ اش مورد سرقت قرار گرفته بود توانست با کمک انگشت‌های‌ پایش ماموران پلیس را خبر کند. قضیه از این قرار است که خانم امی ویندوم،39 ساله در خانه تنها بود که در نیمه‌های شب متوجه حضور چند نفر در خانه‌اش شد

email

سارقان پس از پیدا کردن این زن او را کتک زدند و با طناب به تختخواب بستند. سرانجام هنگام صبح این خانم توانست لپ‌تاپ خود را که در نزدیکی تختخواب بود جلو بیاورد و با استفاده از انگشت‌های پایش یک ایمیل به دوستش بفرستد. دوست خانم ویندوم پس از خواندن ایمیل درخواست کمک، ماموران پلیس را خبر کرد. ماموران پلیس اکنون در تعقیب سارقان هستند.

وزیر هندی سکوتش را در پارلمان شکست

دهلی‌نو: یک وزیر کابینه هند برای اولین‌بار از زمان انتخاب شدنش به این سمت سکوت خود را شکست و در پارلمان این کشور حرف زد. این وزیر هندی از اهالی جنوب هند است و تنها می‌تواند به زبان مادری خود(تامیل) صحبت کند. بر اساس قوانین هند حاضران در پارلمان این کشور باید تنها به زبان هندی یا انگلیسی صحبت کنند و به همین خاطر آقای آلاگری اجازه صحبت به زبان مادری خود را ندارد.

این وزیر کابینه هند پس از 15 ماه فعالیت برای نخستین بار در پارلمان این کشور دو جمله به زبان انگلیسی حرف زد. طرفداران آلاگری می‌گویند که او به خاطر اعتراض به تبعیض قائل شدن میان اهالی این کشور تاکنون در پارلمان حرف نزده است. مخالفان وی اما انتخاب او را به عنوان یکی از وزیران کابینه اشتباه می‌دانند و می‌گویند که او قادر به ارتباط برقرار کردن با نمایندگان نیست.

محرمانه ماندن مشاهده بشقاب‌پرنده‌ها

لندن: اسناد وزارت دفاع انگلیس که به‌تازگی از طبقه‌بندی محرمانه خارج شده است نشان می‌دهد وینستون چرچیل، نخست وزیر زمان جنگ انگلیس دستور مخفی نگه داشتن گزارش‌های مشاهده بشقاب پرنده‌ها را داده بود. این مدارک که به تازگی از سوی بایگانی ملی انگلیس منتشر شده است نشان می‌دهد که چرچیل اعتقاد داشته است انتشار این نوع گزارش‌ها باعث وحشت عمومی در این کشور خواهد شد.

بر اساس این مدارک دولت انگلیس دردهه 1950 تهدیدات اشیای پرنده ناشناس را بسیار جدی گرفته بود و سازمان‌های اطلاعاتی این کشور فعالیت زیادی در این رابطه داشتند. گفته می‌شود در زمان جنگ جهانی دوم چرچیل در جلسه‌ای با آیزنهاور،رئیس جمهوری وقت آمریکا عکس‌هایی از روبه‌رو شدن یک هواپیمای نیروی هوایی با یک بشقاب پرنده را ارائه کرده است.

جنجال تمساح‌های غول پیکر

کانبرا: انتشار عکس یک تمساح غول‌پیکر در استرالیا این روزها حسابی در این کشور جنجال به پا کرده است. عکس این تمساح6.7 متری در بسیاری از سایت‌های اینترنتی منتشر شده است و اکنون بحث‌های مختلفی درباره منطقه‌ای که این عکس گرفته‌شده وجود دارد. برخی می‌گویند که عکس این تمساح عجیب و غریب توسط عده‌ ای از شکارچیان در شمال استرالیا گرفته شده است.

گفته می‌شود شکارچیان پس از کشتن این تمساح آن را به وسیله یک لندکروز از دریاچه محل زندگی‌اش بیرون کشیده‌اند و 2 تمساح غول پیکر دیگر هنوز در این منطقه زندگی می‌کنند. این در حالی است که مردم منطقه کوئیزلند هم در این رابطه مدعی هستند و می‌گویند عکس این تمساح 4 سال قبل در این منطقه گرفته شده است.

کد خبر 113242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز