بوستون: پزشکان بیمارستانی در آمریکا در قفسه سینه مردی که فکر می‌کردند مبتلا به سرطان شده است، جوانه نخود فرنگی در حال رشد پیدا کردند!

ران اسویدن 75 ساله که از درد قفسه سینه خود رنج می‌برد چند وقت پیش به بیمارستان مراجعه کرد و پزشکان به گمان ابتلا به سرطان، او را مورد آزمایش قرار دادند.

در عکس‌های اشعه‌ایکس گرفته‌شده، توموری در شش‌های این معلم بازنشسته مشاهده شد اما پزشکان برای اطمینان خاطر تصمیم گرفتند آزمایش‌های بیشتری انجام دهند. بعد از نمونه‌برداری‌های لازم، آزمایشگاه اعلام کرد که گیاه کوچکی شبیه جوانه نخودفرنگی در داخل شش این مرد رشد پیدا کرده است. پزشکان بعد از عمل جراحی این گیاه را خارج کردند و الآن حال آقای اسویدن رو به بهبودی است.

جریمه یک‌میلیون دلاری برای سرعت غیر مجاز!

برن: یک راننده خلافکار سوئیسی به احتمال زیاد گران‌ترین قبض جریمه رانندگی جهان را دریافت خواهد کرد. به گزارش پلیس سوئیس، این مرد 37 ساله با مرسدس بنز اسپرت خود سرعتی بیش از 290 کیلومتر در ساعت در یکی از بزرگراه‌های این کشور داشته است. در سوئیس جریمه رانندگان خاطی توسط دادگاه‌ این کشور و بر اساس ثروت و نوع تخلف آنها محاسبه می‌شود. به همین خاطر دادستان این پرونده در یک رکوردشکنی، یک‌میلیون دلار جریمه را برای این مرد ثروتمند از دادگاه درخواست کرده است.

بالاترین رکورد جریمه جهان اکنون 290 هزار دلار است که در ماه ژانویه در سوئیس صادر شد. مسئولان پلیس با حمایت از این جریمه اعلام کرده‌اند حتی این مبلغ هم نمی‌تواند تنبیه کاملی برای چنین راننده‌ای باشد. مرسدس بنز این راننده هم قرار است 300 روز توقیف بماند.

جنگ پرو با خفاش‌های خون‌آشام

لیما: حمله خفاش‌های خون‌آشام به مردم پرو این روزها به یک گرفتاری بزرگ برای دولت این کشور تبدیل شده است. تاکنون دست‌کم 500نفر از مردم مناطق مرزی این کشور مورد حمله این خفاش‌های مبتلا به هاری قرار گرفته‌اند. 4 کودک در مناطق دورافتاده به خاطر اینکه خفاش‌ها آنها را گاز گرفته‌اند،‌کشته شده‌اند.

دولت پرو به همین خاطر3گروه امدادی به نواحی آمازون اعزام کرده است. این گروه‌های امدادی در تلاش هستند تا شعاع 10کیلومتری این روستا را با هدف شناسایی مبتلایان به هاری بررسی کنند. خفاش‌های خون‌آشام در هنگام شب به حیوانات وحشی یا اهلی حمله و از خون آنها تغذیه می‌کنند اما در بعضی موارد به انسان‌ها هم حمله کرده‌اند. کارشناسان می‌گویند این خفاش‌ها در بخش‌هایی از جنگل‌های آمازون که درخت‌های آن نابود شده‌اند، به انسان‌ها حمله کرده‌اند.

درخواست کمک برای لباس‌های «برباد رفته»

تگزاس: موزه‌ای در آمریکا در تلاش است تا برای نگهداری و تعمیر 5 لباس فیلم بر باد رفته ساخت سال ۱۹۳۹ کمک‌های مالی جمع آوری کند. موزه موردنظر در تگزاس اعلام کرده است که برای تعمیر لباس‌هایی که ویوین لی در فیلم برباد رفته پوشیده، به حداقل 30 هزار دلار پول نیاز دارد.

این موزه قصد دارد در سال 2014 به مناسبت هفتاد و پنجمین سال ساخت این فیلم مشهور تاریخ سینما این لباس‌ها را در معرض دید عموم قرار دهد. مسئولان این موزه اعلام کرده‌اند که این لباس ها در وضعیت آسیب‌پذیری قرار دارند و در حال حاضر امکان نمایش آنها نیست. در این مجموعه، لباس مخملی که اسکارلت اوهارا با استفاده از پرده‌های خانه درست کرده بود، هم وجود دارد. برباد رفته ساخته ویکتور فلمینگ در یک رکوردشکنی برنده 8 جایزه اسکار شد.