همشهری آنلاین: سازمان امنیت و همکاری اروپا روز چهارشنبه درباره احتمال آغاز حملات احتمالی به منافع کشورهای اروپایی هشدار داد.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی روزنامه آلمانی زبان 'اشپیگل' اعلام کرد: سازمان امنیت و همکاری اروپا با اشاره به پیام تهدید آمیز فردی ناشناس مبنی بر بمب گذاری در برج ایفل، هشدار داده است یک سری عملیات تروریستی و سوءقصد در اروپا در حال شکل گیری است.

این سازمان تاکید کرد، احتمال حملات به منافع کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و انگلیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا بزرگترین سازمان بین دولتی یا بین المللی حول مسائل امنیتی است. فعالیت‌های آن شامل کنترل اسلحه، حقوق بشر، آزادی مطبوعات و انتخابات آزاد و منصفانه است.

شکل گیری سازمان امنیت و همکاری اروپا با برگزاری کنفرانسی در سال 1970تحت عنوان 'امنیت و همکاری در اروپا'، برای بحث میان شرق و غرب آغاز شد. این کنفرانس در سال 1994میلادی در نشست بودا پست به 'سازمان امنیت و همکاری اروپا' تغییر نام داد.

کشف و خنثی سازی حمله همزمان به انگلیس، فرانسه، و آلمان،

منابع غربی از کشف و خنثی سازی یکی از بزرگترین حمله های تروریستی در سال های اخیر خبر می دهند که توسط اعضای القاعده در پاکستان طراحی شده و قرار بود در سه کشور اروپایی اجرا شود.

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا،پایگاه خبری لوکال در این باره نوشت: این یکی از جدی ترین طرح های القاعده در سال های اخیر بوده و از سوی رهبران گروه القاعده در مناطق قبیله نشین پاکستان تشویق می شده است. طی هفته های اخیر، تعدادی از رهبران طرح جدید در اثر حمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) کشته شدند.

مقام های پاکستانی از وقوع 20 حمله پهپادها به مناطق قبیله نشین در یک ماه گذشته خبر می دهند.

یک آلمانی مشکوک به همکاری با تروریسم، منبع اطلاعاتی این طرح بوده است. این فرد آلمانی در راه اروپا دستگیر شد و اکنون در افغانستان نگهداری می شود.

دولت آلمان می گوید از طرح درازمدت القاعده برای حمله به اهداف غربی آگاه بوده، اما از وجود یک طرح خاص اطلاع نداشته است. این دولت می گوید ارزیابی اش نسبت به تهدید تروریستی تغییری نکرده است.

ظاهرا ایالات متحده هم یکی از هدف های احتمالی بوده و مقامات امنیتی آمریکا، باراک اوباما، رییس جمهور این کشور را توجیه کرده اند.

در این برنامه تروریستی، ظاهرا قرار بوده مانند جریان حمله به دو هتل در بمبئی در سال 2008، تیم های مسلح و شبه تکاور، غربی ها را گروگان بگیرند و بکشند.

در حملات بمبئی، 10 مرد مسلح به مدت 3 روز شهر را به آشوب کشیدند و موجب قتل 166 نفر و جراحت 300 نفر دیگر شدند.

در همین حال، شاخص تهدید ملی در انگلستان در سطح 'شدید' باقی ماند. این سطح از ماه ژانویه ثابت مانده است.

براساس اخبار منتشره کشف جدید حاصل همکاری سازمان های اطلاعاتی انگلیس، فرانسه، آلمان، و آمریکا بوده است.

منبع: همشهری آنلاین