به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان ناظر بر آموزش در انگلیس،آفستد، میگوید تلویزیونهای به طور مداوم روشن، سروصدای خواهران و برادران و بلند بودن صدای افراد درون خانه به طور فزایندهای مانع رشد مهارتهای زبانی کودکان میشود.
این بررسی که در مورد چگونگی آموزش خواندن به کودکان در بهترین مدارس انجام شده است، میگوید برخی از مدارس گزارش میدهند برای بهبود مهارتهای اجتماعی کودکان، روزها یا هفتههایی را صرف آموزش والدین کردهاند.
در برخی موارد، کودکانی که به مهد کودک وارد میشوند،هنوز پوشک دارند و پستانک میمکند.
آفستد میگوید: "اکثریت مدارس مورد بازدید قرار گرفته که کلاسهای مهد کودک داشتند، به طور فزایندهای اظهار میداشتند که کودکانی که به آنجا میآیند برای یادگیری آماده نیستد و مهارتهای شنوایی و سخنگفتن پایینی دارند. نبود آمادگی در کودکان ورودی به مهد کودکها تا حد آموزش ندیدن برای توالت و مکیدن پستانک بود."
این گزارش میافزاید: "مدارس کمبود مهارتهای شنوایی را نه تنها به عدم مکالمه با کودک در خانه، بلکه در بسیاری از موارد به سروصدای زمینهای مداوم مانند تلویزیون به طور مداوم روشن، سر وصدای خواهران و برادران و صحبت کردن با صداهای بلند مربوط میشد که حساسیت کودک را به تفاوتهای ظریف صدا را از بین میبرد."
بر اساس این گزارش سخن گفتن کودکان به عباراتی در حد "...میخوام" محدود میشد و بسیاری از این کودکان "تنها در حد نزدیکترین مرکز خرید از خانهشان دور شده بودند."
مهد کودکها برای حل این مشکل بر افزایش خزانه واژگان و کاربرد جملات در کودک متمرکز شده بودند و ترتیبی داده بودند ساعت حضور کودکان در مهدد کودک ساختاریافته باشد تا "زندگی پرآشوب و نامنظم خانگی را که تعداد بیش از حد زیادی از این کودکان تجربه میکنند، را جبران کنند."
آمار رسمی در انگلیس نشان میدهد که از هر 5 کودک 11 ساله یکی مدرسه ابتدایی را بدون رسیدن به استاندارد مورد انتظار برای گروهسنیاش از لحاظ خواندن و نوشتن به پایان میبرد.
به گفته این سازمان ناظر آموزشی، شواهد نشان میدهد که زمان بحرانی برای اینکه کودکان خواندن و نوشتن را به خوبی فراگیرند، در بین 3 تا 7 سالگی است، و بهترین مدارس همیشه به شاگردانشان فرصت صحبت کردن و شنیدن را میدهند تا خزانه واژگانشان ساخته شود.