پاریس: هر چند انفجار آزمایشگاه شیمی بیشتر افراد را به یاد فیلم‌های کمدی می‌اندازد اما یک استاد دانشگاه به همین خاطر در فرانسه به 18 ماه حبس مشروط و پرداخت جریمه 8هزار یورویی محکوم شد.

قضیه از این قرار است که این پروفسور شیمی، آزمایشگاه را برای خوردن ناهار ترک کرده بود که انفجار مهیبی رخ داد. بر اثر این انفجار یکی دیگر از استادهای دانشگاه در طبقه بالای آزمایشگاه جان خود را ازدست داد و یک دانشجوی دیگر به شدت مجروح شد. این دختر دانشجو چند ماه در کما بود و اکنون مجبور است با معلولیت به زندگی‌اش ادامه دهد. گفته می‌شود این انفجار به خاطر باز بودن در شیشه حاوی ماده شیمیایی اتیلین صورت گرفته اما وکلای استاد دانشگاه این مسئله را رد کرده‌اند.

271 اثر پیکاسو در پارکینگ برقکار بازنشسته

پاریس: کشف 271‌اثر از پابلو پیکاسو، نقاش مشهور جهان در پارکینگ خانه یک برقکار بازنشسته این روزها حسابی جنجال‌ساز شده است. قیمت این آثار که در خانه پیر‌‌لوگنک،71‌ساله توسط نیروهای پلیس کشف شده است بیش از 90‌میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

این برقکار بازنشسته در 3‌سال آخر زندگی پیکاسو برای این نقاش مشهور کار می‌کرده و برای خانه او دستگاه زنگ‌خطر نصب کرده است. این پیرمرد پس از سال‌ها به کلود پسر پابلو پیکاسو برای تایید اصل‌بودن این آثار مراجعه کرد اما او ماموران پلیس را در جریان این مسئله گذاشت. کلود پیکاسو از این برقکار بازنشسته شکایت کرده است اما آقای لوگنک می‌گوید کار اشتباهی نکرده و این آثار را از پیکاسو و وهمسرش هدیه گرفته است.

نجات راننده کامیون از سقوط مرگبار

پکن: یک راننده کامیون مانند صحنه‌های فیلم‌های اکشن توانست به‌طور معجزه‌آسایی از سقوط به دره نجات پیدا کند. این مرد در حال حمل زغال‌سنگ از معدنی در چین بود که به‌گفته ماموران پلیس به‌خاطر داشتن بار اضافه و سرعت غیر‌مجاز کنترل کامیون خود را از دست داد.

این کامیون پس از برخورد با گاردریل‌های کنار جاده در آستانه سقوط در یک دره قرار داشت که به‌صورت معجزه‌آسایی تعادل آن میان زمین و آسمان حفظ شد. در‌حالی که هر لحظه احتمال سقوط این کامیون که بیشتر از نیمی از آن در هوا معلق بود وجود داشت ماموران امداد به‌محل رسیدند و توانستند راننده این‌کامیون را نجات دهند. ماموران امداد با تجهیزات ویژه، این کامیون را ثابت کردند تا راننده بتواند خودش را با رساندن به سقف نجات دهد.

اختراع عجیب برای فرار از ترافیک

لندن: پیرمرد انگلیسی با ترکیب ماشین‌چمن‌زنی و قایق، وسیله‌‌نقلیه ویژه خود را برای فرار از ترافیک ساخته است! جان‌هیتون،76‌ساله می‌گوید وسیله‌نقلیه او هر‌چند در جاده سرعت زیادی ندارد اما در زمان ترافیک او را قادر می‌کند از رودخانه محل زندگی‌اش برای رفت و آمد استفاده کند.

این وسیله نقلیه دو‌زیست که در آب و خشکی حرکت می‌کند، نمی‌تواند سرعتی بیش از 15‌کیلومتر در ساعت داشته باشد. آقای هیتون هر‌چند عقیده دارد که این سرعت در زمان ترافیک سنگین نجات دهنده به حساب می‌آید اما در تلاش است اختراع خود را بهبود دهد. آقای هیتون حتی با یک کارخانه خودروسازی برای تولید انبوه این وسیله‌نقلیه که ساختش هزار پوند هزینه داشته تماس گرفته است.