کالیفرنیا: یک زن آمریکایی کتابی را که همسرش 74‌سال پیش از کتابخانه امانت گرفته بود پس داد تا روح شوهرش آرام باشد.

74years

خانم هازل‌سورسان، 95‌ساله چندی پیش هنگام نظافت خانه‌اش، کتابی را پیدا کرد که شوهر مرحومش در سال 1936‌از کتابخانه محل زندگی آنها امانت گرفته بود. این زن مسن پس از مشورت با یکی از همسایه‌ها متوجه شد که در صورت پس‌دادن کتاب طبق قانون باید بیش از 2‌هزار و 700‌دلار جریمه پرداخت کند اما تصمیم گرفت برای آرامش روح همسرش این کار را انجام دهد.

خوشبختانه مسئولان کتابخانه پس از مشورت با مقام‌های محلی از گرفتن جریمه صرف‌نظر کردند. خانم سورسان با وجود این مبلغی را به‌عنوان کمک خیریه به این کتابخانه اهدا کرد تا صرف تشویق جوان‌ها به کتابخوانی شود.

حل پازل اسناد بانکی

تایپه: یک مامور پلیس تجسس تایوان موفق شد با حل یک پازل بسیار مشکل صدها سند بانکی را بازیابی کند. قضیه از این قرار است که چندی پیش صاحب یک کارخانه بیش از 200‌سهام بانکی خود را به صورت تصادفی داخل دستگاه کاغذ خرد‌کن انداخت و این اسناد به هزاران تکه تقسیم شدند.

خانم لیو هو فن اما به‌عنوان یک مامور پلیس توانست با یک هفته کار شبانه‌روزی تکه‌های این اسناد را در کنار هم قرار دهد و پول این مرد را زنده کند. این مامور پلیس اعلام کرده است هر چند که او از این مسائل زیاد دیده است اما این اسناد سخت‌ترین پازل زندگی‌اش بوده‌اند. مسئولان قضایی تایوان تأیید کرده‌اند که این اسناد رسمیت دارد و می‌تواند بار دیگر بدون مشکل خرید و فروش شود.

رکوردشکنی در گذشتن از قطب جنوب

لندن: یک گروه انگلیسی اعلام کرده که رکورد سریع‌ترین زمان عبور زمینی از قطب جنوب را شکسته است. اعضای این گروه که 10‌نفر هستند با استفاده از وسایل نقلیه خود توانسته‌اند تمام قطب‌جنوب را در مدت کمتر از 13‌روز طی کنند که یک رکوردشکنی تاریخی به‌حساب می‌آید. این گروه در سفر ماجراجویانه خود مسافت بیش از 1945‌کیلومتر را در برف و یخ سنگین در مدت 303‌ساعت طی کرده است.

اعضای این گروه برای اینکه در طی این مسیر با خطری مواجه نشوند از یک رادار ویژه برای تشخیص شکاف‌های موجود میان یخ‌ها استفاده می‌کردند. چند مکانیک حرفه‌ای برای رفع مشکلات خودروها محققان این گروه را همراهی می‌کردند. علاوه بر سرما،استراحت کم یکی از مشکلات در طی این مسیر سخت بوده است.

24 ساعت زندگی در قالب یخ

لندن: یک شعبده‌باز که به مرد‌یخی مشهور شده است توانست برای رکوردشکنی 24‌ساعت در یک قالب یخ باقی بماند! کلاوس‌فاکس که اجرای برنامه‌های عجیب‌و‌غریب گوناگونی را در کارنامه‌اش دارد در این برنامه با لباس معمولی در وسط یک قالب یخ به طول 2‌متر دراز کشید و توانست 24‌ساعت سرمای شدید را تحمل کند.

این آقای شعبده‌باز گوشی تلفن همراه خودش را هم در اختیار داشت تا بتواند وضعیت خود را به همکارانش گزارش دهد. رکورد پیشین این مرد برای باقی‌ماندن در میان یخ 8‌ساعت بود و این رکوردشکنی یک پیشرفت بزرگ برای او به‌حساب می‌آید. صدها نفر برای دیدن این برنامه جمع شده بودند و قرار است درآمد حاصل از آن به یک مرکز درمان بیماران سرطانی اهدا شود.

کد خبر 122818

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز