لندن: تماس یک زن انگلیسی با مرکز فوریت‌های پلیس این کشور برای گزارش سرقت آدم‌برفی‌اش حسابی باعث تعجب ماموران شد.

قضیه از این قرار است که این زن با مرکز فوریت‌های پلیس تماس گرفت و اعلام کرد که آدم‌ برفی‌‌اش که آن‌را با هزارزحمت جلوی در خانه‌اش ساخته به سرقت رفته است و ماموران پلیس باید تحقیق برای دستگیری دزد را شروع کنند!

این زن حتی پس از اینکه ماموران پلیس به در خانه او مراجعه کردند و او را به‌خاطر این تماس بی‌مورد سرزنش کردند باز هم کوتاه نیامد و تاکید کرد که به خاطر اینکه برای درست‌کردن آدم‌برفی خود از چند سکه و قاشق چایخوری استفاده کرده است پلیس باید موضوع را پیگیری کند! پلیس لندن هشدار داده است که چنین تماس‌هایی فعالیت ماموران را مختل می‌کند.

رفتن به محل‌کار با لباس غواصی

رم: بالا‌آمدن سطح آب در شهر ونیز ایتالیا برخی از مردم این شهر را مجبور کرده است که با لباس غواصی سرکار بروند! در شهر گردشگر‌پذیر ونیز که به‌صورت جزیره‌های کوچک است رفت و آمد و تردد به‌وسیله قایق صورت می‌گیرد. در روزهای اخیر اما بارش شدید باران باعث شده است که سطح آب بیش از 140‌سانتی‌متر افزایش پیدا کند و بسیاری از مناطق این شهر زیر آب برود.

گردشگرانی که به این شهر سفر کرده‌اند مجبور شده‌اند چکمه‌های لاستیکی بلند خریداری کنند اما عده‌ای از مردم شهر ترجیح می‌دهند با استفاده از وسایل غواصی خود، رفت و آمد کنند. این افراد با پوشیدن لباس غواصی از یک وسیله نقلیه که در زیر آب حرکت می‌کند برای رسیدن به محل کار خود استفاده می‌کنند.

دیدن دنیا از چشم قُل دیگر!

اوتاوا: دو خواهر دوقلوی کانادایی که از ناحیه سر به هم چسبیده‌اند خصوصیت شگفت‌انگیزی دارند که باعث تعجب پزشکان شده است. هر‌کدام از این خواهرها می‌تواند تصاویری که قُل دیگر در حال دیدنشان است را از چشم او ببیند! پزشکان عقیده دارند که این دوقلوها علاوه بر داشتن اعصاب و رگ‌‌های مشترک، بخش تالاموس مغزهایشان هم ارتباط خاصی با یکدیگر دارد و این مسئله سرک کشیدن آنها در دید یکدیگر را ممکن کرده است!

به‌گفته پزشکان احتمال دارد که در آینده کریستیانا و تاتیانا که اکنون 4‌ساله هستند بتوانند چیزهایی که یکی از آنها فکر می‌کند و می‌شنود را متوجه شوند. یک شبکه تلویزیونی به‌تازگی برنامه مستند ویژه‌‌ای درباره زندگی این دو قلوها تهیه کرده که در بسیاری از قسمت‌های آن، این دو خواهر در حال بازیگوشی هستند.

مردی که پشت سرش چشم دارد

لندن: یک مرد در انگلیس با انجام عمل جراحی یک دوربین پشت سر خود نصب کرده است! این دوربین که تصاویر پشت سر این مرد را ثبت می‌کند، آنها را به یک رایانه که همیشه همراهش است انتقال می‌دهد. این کار بخشی از یک برنامه هنری به‌حساب می‌آید که قرار است سال آینده رونمایی شود. این مرد نام برنامه خود را «چشم سوم» گذاشته و این دوربین در تمام مدت مشاهدات او از پشت سرش را ثبت می‌کند. آقای وفا‌بیلال که عراقی‌الاصل است می‌گوید گاهی زندگی او با این دوربین بسیار سخت می‌شود. این مرد استاد رشته هنر در یک دانشگاه انگلیس است و این پروژه او به شدت دانشجویانش را نگران کرده است! مسئولان این دانشگاه اما مخالفتی با ادامه کار این آقای دوربینی نکرده‌اند.