کالیفرنیا: 3‌مرد آمریکایی توانستند رکورد طولانی‌ترین زمان تماشای ممتد تلویزیون را به‌نام خود ثبت کنند.

مقام‌های کتاب رکوردهای گینس می‌گویند این افراد در یک رقابت دسته‌جمعی توانستد 86‌ساعت و 6‌دقیقه تماشای بدون وقفه تلویزیون را بدون خوابیدن تحمل کنند و نام خودشان را در این کتاب ثبت کنند.

در این رکوردشکنی 97‌نفر دیگر هم حاضر بودند که نتوانستند پا‌به‌پای این افراد تماشای تلویزیون را ادامه دهند و انصراف خود را از ادامه کار اعلام کردند. این سه مرد علاوه بر دریافت گواهی رکوردشکنی هر کدام 10‌هزار دلار به‌عنوان جایزه دریافت کردند.

رکورد پیشین تماشای تلویزیون 86‌ساعت بود اما این سه مرد رکوردشکن می‌گویند برای 6‌دقیقه تماشای بیشتر به سختی چشم‌هایشان را باز نگه داشته‌اند.

آمادگی جسمانی مادربزرگ 82‌ساله

پکن: تمرین‌های‌ورزشی یک مادربزرگ 82‌ساله در یکی از پارک‌های چین این روزها نظر رسانه‌های این کشور را به خود جلب کرده است. ژائو‌یوفانگ هر روز در پارکی در نزدیکی خانه‌اش به مدت 3‌ساعت تمرین‌های سخت ورزشی انجام می‌دهد و آمادگی جسمانی او باعث شده است که روزانه صدها‌نفر برای دیدن ورزش او جمع شوند.

این مادربزرگ بیش از 70‌سال است که تمرین ورزش‌های رزمی مانند کونگ‌فو و ووشو را کنار نگذاشته است و اکنون در سن 82‌سالگی در سلامت کامل به‌سر می‌برد. این زن مسن با انعطاف‌بدنی خاصی که دارد حرکات ورزشی‌ای را انجام می‌دهد که بسیاری از جوانان ورزشکار هم قادر به انجام آن نیستند. خانم ژائو‌یوفانگ می‌گوید به خاطر انجام حرکات ورزشی به‌ندرت بیمار می‌شود.

لباس مبدل برای نگهداری از پانداها

پکن: دانشمندان یک مرکز تحقیقاتی برای آماده‌شدن بچه‌خرس‌های پاندا برای زندگی طبیعی به‌منظور نگهداری آنها از لباس مبدل استفاده می‌کنند! مسئولان این مرکز زمانی که لازم است به محل زندگی پانداها سرکشی کنند لباس‌هایی می‌پوشند که آنها را شبیه خرس‌های پاندا می‌کند. دانشمندان این مرکز عقیده دارند که پانداها برای داشتن توانایی زندگی در طبیعت نباید متوجه حضور انسان شوند و طرح پوشیدن لباس مبدل به همین خاطر اجرا می‌شود.

زندگی پانداها به‌صورت 24‌ساعته با استفاده از دوربین‌های مداربسته که در محل زندگی آنها نصب‌ شده است کنترل می‌شود. در جهان اکنون فقط چند‌هزار پاندا وجود دارد و دانشمندان امیدوار هستند که با ورود این پانداها به طبیعت جلوی انقراض نسل آنها گرفته شود.

تصاویر بی‌مانند در عکاسی با سرعت بالا

لندن: یک هنرمند انگلیسی با استفاده از عکاسی با سرعت بالا تصاویر بی‌مانندی را ثبت کرده است. ادوارد هورسفورد به‌تازگی با استفاده از تجهیزات عکاسی ویژه خود لحظه ترکیدن یک بادکنک پر از یک مایع رنگی را سوژه عکاسی قرار داده که حاصل آن تصاویر قابل توجهی شده است.

دوربین ویژه این عکاس با ثبت بیش از 40‌هزار فریم عکس در هر ثانیه تصاویری را نشان می‌دهد که هیچگاه با چشم غیرمسلح قابل دیدن نیستند. به گفته آقای هورسفورد او برای گرفتن هر کدام از این عکس‌ها ساعت‌ها وقت صرف کرده است. به گفته این عکاس برای ثبت درست تصاویر باید نورسنجی به صورت بسیار دقیق صورت بگیرد و زمان‌بندی در زمان اجرای برنامه بسیار مهم است. به زودی این عکس‌ها در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.