زاگرب: نمایشگاهی در زاگرب که به یادگاری‌های زوج‌های شکست خورده تعلق دارد این روزها به یکی از جاذبه‌های گردشگری کشور کرواسی تبدیل شده است.

divorce

 این نمایشگاه که در آن یادگاری‌های عجیب و غریبی از زوج‌هایی که کارشان به طلاق کشیده است به نمایش در آمده است هر روز بازدیدکنندگان بسیاری دارد. هزاران نفر از سراسر جهان اشیایی مانند عروسک، شمع، نامه و کارت‌های تبریک خود را به مسئولان این نمایشگاه اهدا کرده‌ اند تا شاید برای جوان‌های دیگر جذاب و آموزنده باشد. اولینکا ویستیکا یکی از مسئولان این نمایشگاه می‌گوید: نمایش این یادگاری‌ها نشان می‌دهد که رابطه عاطفی و زیبای یک زن و شوهر چطور می‌تواند با اشتباه‌های دو طرف به یک خاطره تلخ تبدیل شود.

جان سخت‌ترین تلفن همراه

لندن: یک شرکت انگلیسی مدعی شده است که محکم‌ترین و جان‌سخت‌ترین گوشی تلفن همراه جهان را عرضه کرده است. این گوشی تلفن همراه در مراسم ویژه‌ای آزمایش شد و قابلیت‌های آن، همه حاضران را شگفت زده کرد. این گوشی تا 8 ساعت زیر آب به خوبی کار می‌کند، در گرمای 75 درجه سانتی‌گراد و سرمای 30 درجه زیر صفر هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید و در مقابل ضربات بسیار سخت مقاوم است.

این گوشی در مراسم آزمایش خود 2 بار از ارتفاع 4 متری پرتاب شد اما مشکلی در ادامه کار خود نداشت. همچنین عبور یک خودرو با وزن بیش از 1.3 تن هم نتوانست به جز چند خش مشکلی برای آن پیش بیاورد. این گوشی فقط زمانی که داخل ماشین لباسشویی با آب داغ چرخید دیگر نتوانست مقاومت کند.

ریزش سقف ورزشگاه

مینه‌سوتا: بارش برف سنگین در آمریکا باعث خراب شدن سقف بادی یک ورزشگاه بزرگ شد. در حالی که قرار بود یک مسابقه مهم فوتبال آمریکایی در این ورزشگاه برگزار شود سقف 263 تنی این ورزشگاه جلوی چشم مسئولان آن خراب شد. خوشبختانه با توجه به خالی بودن ورزشگاه کسی آسیب ندید و مقام‌های فدراسیون فوتبال آمریکایی مجبور شدند بازی را به وقت دیگری موکول کنند.

بیش از 50 سانتی‌متر برف به‌طور متوسط در 8 ایالت غربی آمریکا باریده است و پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد سرمای هوا و بارش برف در این مناطق ادامه خواهد داشت. مسئولان این ورزشگاه امیدوار هستند با استفاده از20‌فن قوی برای برف‌روبی، پس از آن بتوانند بار دیگر سقف ورزشگاه را آماده کنند.

نقاشی با استفاده از گلوله

اوتاوا: یک نقاش کانادایی ترجیح داده است برای خلق آثارش به جای رنگ و قلم‌مو از تفنگ و گلوله استفاده کند! ویکتور میتیچ،تاکنون با استفاده از سلاح‌های مختلف مانند تفنگ کمری و مسلسل، پرتره افراد معروفی مانند مهاتما گاندی را ترسیم کرده است. این نقاش پیش از این در ارتش سابق یوگسلاوی فعالیت می‌کرده است و به همین خاطر با سلاح‌های مختلف آشنایی کامل دارد. وی می‌گوید با ترسیم چهره افراد مشهوری که ترور شده‌اند قصد دارد یاد آنها را زنده کند.

نخستین بار استفاده از سلاح برای خلق آثار هنری زمانی به ذهن آقای میتیچ رسیدکه چند نفر از همکارانش مشغول تمرین تیراندازی روی یک ورق فلزی بوده‌اند. وی می‌گوید آن زمان متوجه شده که سوراخ‌های به وجود آمده از گلوله‌ها می‌تواند یک اثر هنری خلق کند.

کد خبر 123187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز