لندن: توقف یک هنرمند کره‌ای در ایستگاه قطاری در انگلیس برای خوردن ساندویچ باعث شد که سارقان، ویولن گران‌قیمت وی را به سرقت ببرند.

مین‌جین‌کیم 32 ساله در‌حالی که ویولن خود را با قدمت بیش از 300‌سال را به‌همراه داشت در مسیر سفر به لندن هوس خوردن ساندویچ کرد و سارقان از همین توقف برای سرقت این ساز استفاده کردند. قیمت این ویولن بی‌مانند1.2 میلیون پوند تخمین زده می‌شود.

این ساز بیمه بوده و به‌همین خاطر شرکت بیمه‌کننده اکنون جایزه‌ای 15‌هزار پوندی برای اطلاعاتی که باعث پیدا‌شدن این ویولن شود تعیین کرده است. ماموران پلیس انگلیس اعلام کرده‌اند که به احتمال زیاد سارقان، این هنرمند را زیر نظر داشته‌‌اند و از یک لحظه غفلت او سوءاستفاده کرده‌اند.

ربات‌های گارسون در رستوران

پکن: رستورانی در چین به‌تازگی افتتاح شده است که همه گارسون‌های آن ربات هستند! در این رستوران 8‌ربات مشغول به کار هستند که گفته می‌شود همزمان می‌توانند به‌بیش از 100‌مشتری به‌طور کامل رسیدگی کنند. 21‌میز در این رستوران طوری قرار داده شده‌اند که ربات‌ها با طی مسیرهای ویژه‌ای می‌توانند غذا و نوشیدنی را به دست مشتری‌ها برسانند.

ربات‌ها پس از سرو غذا به آشپزخانه باز می‌گردند تا سفارش‌های جدید را دریافت کنند. یک مرکز تحقیقات رباتیک، این رستوران را افتتاح کرده است و دانشجوهای رشته‌های مهندسی از مشتری‌های پر‌و‌پا‌قرص آن هستند. مسئولان این مرکز می‌گویند در حال ساخت ربات‌هایی هستند که بتوانند کار شست‌و‌شوی ظرف‌های رستوران را هم انجام دهند!

زندگی در خیابان به‌خاطر گرانی اجاره‌خانه

پکن: چند دانشجوی چینی در اعتراض به گران‌بودن اجاره خانه در پایتخت این کشور تصمیم گرفته‌اند در خیابان زندگی کنند! این دانشجویان خانه متحرک خود را با استفاده از چوب بامبو و وسایل مستعمل دیگر درست کرده‌اند اما با وجود هنوز مجبورند هر از چند گاهی اسباب‌کشی کنند.

مسئولان شهرداری پکن این دانشجویان را شناسایی کرده‌اند و هرگاه آنها خیابانی را برای زندگی انتخاب می‌کنند زود وسایل‌شان توسط ماموران جمع می‌شود. این دانشجوها در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که با درآمد اندکی که در زمان تحصیل دارند نمی‌توانند هزینه بالای اجاره خانه در پکن را پرداخت کنند. قرار است به‌زودی با مسئولان دانشگاه این افراد مذاکره شود تا شاید به آنها خوابگاهی داده شود.

تصادف رنگی

پرتوریا: همراه‌داشتن رنگ در یک خودروی سواری باعث شد که یک تصادف رنگی در آفریقای جنوبی شکل بگیرد! قضیه از این قرار است که یک خانواده برای رنگ‌آمیزی خانه خود به‌یک فروشگاه مراجعه کردند اما در مسیر بازگشت تصادف شدیدی با یک خودروی دیگر داشتند.

رنگ‌های خریداری‌شده توسط این خانواده در صندلی عقب قرار داشت و شدت تصادف باعث شد که سر‌تا‌پای همه سرنشین‌های خودرو، رنگی شود. ماموران پلیس مجبور شدند پس از رسیدن به صحنه تصادف ابتدا به‌جای کشیدن کروکی و پیدا‌کردن مقصر، اقدام به شست‌وشوی اعضای این خانواده با استفاده از یک مخزن آتش‌نشانی کنند. شرکت بیمه اعلام کرده است که نمی‌تواند خسارت رنگ در این خودرو را بر عهده بگیرد!