لندن: محققان دانشگاهی در انگلیس کوچک‌ترین کارت تبریک جهان را با استفاده از فناوری نانو ساختند.

اندازه این کارت که برای تبریک سال نو طراحی شده 200‌در 290‌میکرو متر(یک میلیونیم متر) است و به گفته مسئولان دانشگاه گلاسکو 8‌هزار و 276‌عدد از آن را می‌توان روی یک تمبر پست جا داد. جالب اینجاست که فقط با استفاده از میکروسکوپ‌های قوی می‌توان جمله تبریک سال نو را روی این کارت مشاهده کرد. محققان دانشگاه گلاسکو می‌گویند این پروژه بخشی از دوره آموزشی دانشجویان برای استفاده از فناوری نانو بوده است. طراحی این کارت و نوع رنگ‌های به‌کاررفته زمان زیادی برده است اما روند ساخت آن نیم‌ساعته تمام شده است.

امداد هوایی برای نجات مترسک

لندن: امداد‌هوایی انگلیس به‌اشتباه برای نجات یک مترسک عملیات ویژه انجام داد. قضیه از این قرار بوده که شخصی در تماس با مرکز فوریت‌های اورژانس از گیر افتادن یک مرد در وسط رودخانه‌ای نیمه یخ‌زده خبر می‌دهد. تیم ویژه امداد‌هوایی اورژانس به‌همین خاطر با یک بالگرد به منطقه اعزام می‌شوند اما هنگامی‌که به بالای قایق می‌رسند متوجه می‌شوند فقط با یک مترسک شبیه آدم طرف هستند. گفته می‌شود ماهیگیران منطقه این مترسک را برای جلوگیری از خورده‌شدن ماهی‌ها توسط پرندگان در وسط رودخانه قرار داده‌اند. مسئولان اورژانس اعلام کرده‌اند که هر رهگذری از فاصله دور تصور می‌کند که این مترسک، مردی است که در حال یخ‌زدن در وسط رودخانه به‌سر می‌برد.

شهر خوردنی

پکن: یک هنرمند چینی مدلی خوردنی از شهر شانگهای را با استفاده از شیرینی‌ها و خوراکی‌های گوناگون درست کرده است. در ساخت این مدل از شیرینی، ویفر، آب‌نبات و بیسکوئیت استفاده شده و در آن نمادهای مهم شهر شانگهای بازسازی شده‌اند. در ساخت این مدل همچنین چند آشپز حرفه‌ای این هنرمند را همراهی کرده‌اند. این گروه قرار است مدل‌های خوردنی شهرهایی مانند لندن و پاریس را هم در برنامه آینده خود بسازد. این مدل در یک نمایشگاه صنایع‌غذایی در معرض دید عموم قرار گرفته و بازدید‌کنندگان حق دارند هر کدام یک تکه شیرینی از این مدل بردارند. گروه بازسازی شهر بلافاصله محل خوراکی‌های خورده شده را پرمی‌کنند تا این شهر خوردنی ناگهان سقوط نکند.

پرش از بالکن پارلمان رومانی

بخارست: پرش ناگهانی یک مرد از بالکن پارلمان رومانی باعث تعطیلی جلسه مجلس نمایندگان این کشور شد. قضیه از این قرار است که نمایندگان مجلس رومانی در حال بررسی یک لایحه از برنامه ریاضت اقتصادی این کشور بودند که ناگهان مردی معترض به این لایحه از بالکن به پایین پرید. این مرد در حالی که فریاد می‌زد «شما در حال کشتن بچه‌ها هستید» از ارتفاع حدود 7‌متری سقوط کرد و روی صندلی‌های پارلمان افتاد.

با حضور نیروهای اورژانس رومانی این مرد به بیمارستان منتقل شد و گفته می‌شود از خطر مرگ، جان به در برده است. پزشکان اعلام کرده‌اند این مرد صاحب 2‌بچه‌ است و از بیماری روانی خاصی رنج می‌برد که باید تحت درمان قرار گیرد. رومانی پس از بحران جهانی اقتصاد دچار مشکلات فراوانی شده است.