همشهری آنلاین: براساس آمار منتشرشده در وب‌سایت‌های مربوط به فروش جهانی فیلم‌های درحال اکران، فیلم «کپی برابر اصل» به کارگردانی عباس کیارستمی و نقش‌آفرینی «ژولیت بینوش» تا روز ‌١٢ دسامبر ‌٢٠١٠ فروش جهانی ‌٣٨٨/٣ میلیون دلار (بیش از ‌٤ میلیارد تومان) را در کشورهای نمایش دهنده داشته است.

به گزارش ایسنا ، این فیلم که از روز 7 آبان (29 اکتبر) در سینماهای اسپانیا به‌روی پرده رفته است، تاکنون به فروش ‌٢/١ میلیون دلار رسیده است تا پس از فرانسه دومین کشور استقبال‌کننده از این فیلم نام بگیرد.


این فیلم که از روز سوم سپتامبر در سینماهای انگلیس نمایش یافته است، تا روز دهم اکتبر فروش ‌‌٤٩٨ هزار دلار در این کشور داشته است.


«کپی برابر اصل» از روز ‌‌١٩ می (‌‌٢٩ اردیبهشت) در فرانسه نمایش یافته و طبق آخرین گزارش اعلام شده، فروش این فیلم تا روز ششم ژوئن بیش از یک میلیون و ‌‌٤٤٥ هزار دلار بوده است.


جدیدترین فیلم کیارستمی توانسته در سینماهای بلژیک ‌‌٩٩ هزار دلار و در سینماهای اتریش ‌‌٢٥ هزار دلار فروش داشته باشد.


«کپی برابر اصل» در کشورهای پرتغال و آنگولا مجموعا ‌١٥ هزار دلار، تایوان ‌٣٠ هزار دلار و ترکیه ‌١٠ هزار دلار فروش داشته است.


«کپی برابر اصل» که در جشنواره کن جایزه بهترین بازیگر زن را برای «ژولیت بینوش» به‌همراه آورد، تاکنون در جشنواره‌های متعددی چون ریودوژانیرو، ملبورن، نیویورک، ابوظبی و شیکاگو نمایش یافته و اخیرا به جشنواره‌ انجمن فیلم آمریکا نیز دعوت شد.


این فیلم اولین اثر کیارستمی بود که در خارج از ایران و در توسکانی ایتالیا فیلم‌برداری شد و کمپانی "MK2" فرانسه به‌همراه «آنجلو بارباگالو» از ایتالیا تهیه‌کنندگی آن را برعهده داشتند.


داستان «کپی برایر اصل» درباره نویسنده‌ای است، که کتابش برنده جایزه بهترین ترجمه سال شده است. او برای انجام مصاحبه مطبوعاتی به فلورانس آمده و عنوان می‌کند ایده کتابش را در فلورانس به دست آورده است.

در این سفر او با زنی که صاحب یک گالری آنتیک است، آشنا می‌شود و بحث‌های متعددی درباره اصل‌بودن و کپی‌بودن اشیای عتیقه میان آن‌ها انجام می‌شود و ...


این فیلم ماه گذشته جایزه "خوشه‌ی طلایی" جشنواره‌ فیلم والادولید اسپانیا را برای بهترین فیلم کسب کرد،‌ برای نمایش در کشورهای نیوزلند، استرالیا، آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه، شیلی، هنگ‌کنگ،بلژیک، هلند و سوئیس به کمپانی‌های توزیع و پخش فروخته شده است.

برچسب‌ها