گروه حوادث: سارقان خشن، زنان و دختران جوان را سوار خودروی خود می‌کردند و با تهدید آنها به مرگ، اموالشان را به‌سرقت می‌بردند.

اعضای این باند در یکی از سرقت‌‌های خشن خود، زن جوانی را با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار دادند و او را در خیابان رها کردند.
صبح هشتم دی‌ماه امسال، زن جوانی به دادسرای جنایی تهران رفت تا از حادثه شومی که برایش اتفاق افتاده بود، پرده بردارد. این زن به قاضی سلیمانی، دادیار شعبه دوم دادسرا گفت: شب گذشته وقتی محل کارم را برای رفتن به خانه ترک کردم، در خیابان سوار پرایدی شدم که راننده‌اش وانمود می‌کرد مسافرکش است.

او ادامه داد: به غیر از راننده، مرد جوانی روی صندلی جلو و مرد دیگری هم روی صندلی عقب نشسته بود و چون تصور می‌کردم آنها مسافرند، من هم سوار ماشین شدم. چند دقیقه بعد، وقتی به چهارراه میرداماد رسیدیم، از راننده خواستم توقف کند تا پیاده شوم اما مردی که کنارم نشسته بود ناگهان دستش را روی گلویم گذاشت و با قدرتی که داشت سرم را به زیر صندلی برد. همانجا بود که تیزی چاقویش را روی پهلویم احساس کردم و وقتی تهدیدم کرد اگر حرفی بزنم مرا خواهد کشت، از شدت ترس و وحشت صدایم درنیامد.

شاکی افزود: همان لحظه، مردی که جلوی خودرو نشسته بود هم خودش را به صندلی عقب رساند و ماشین به راه افتاد. من که متوجه شده بودم در دام سارقان گرفتار شده‌ام، التماسشان کردم که همه پول‌هایم و طلاهایم را بردارند اما اجازه دهند از ماشین خارج شوم. آنها هم بعد از سرقت پول‌ها و طلاهایم، با تهدید، رمز عابربانکم را گرفتند و با توقف در مقابل یکی از خودپردازها، به حسابم دستبرد زدند.

زن جوان در ادامه گفت: سارقان به سرقت از حسابم هم بسنده نکردند و بعد از اینکه وارد یک کوچه تاریک و خلوت شدیم، بی‌توجه به گریه‌هایم مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند و پس از رها کردن من در همان کوچه، فرار کردند.

سرقت‌های مشابه

با شکایت زن جوان، پرونده در اختیار اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای شناسایی و دستگیری سارقان بی‌رحم شروع شد.زن جوان مدعی بود خودرویی که سارقان از آن استفاده کرده بودند، یک پراید سفید رنگ بود اما او آنقدر ترسیده بود که موفق به برداشتن شماره پلاک خودرو نشده بود.

درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت، ماموران با شکایت‌‌های مشابه دیگری روبه‌رو شدند که از فعالیت یک باند خشن حکایت داشت. شاکیان، زنان و دختران جوانی بودند که در تاریکی شب، زمانی که به انتظار تاکسی ایستاده بودند، پراید سفید رنگی با 3سرنشین مقابلشان توقف کرده و آنها را سوار کرده بود اما در میانه راه، سرنشینان پراید با چاقو به تهدید شاکیان پرداخته و علاوه بر پول‌ها و طلاهایشان، رمز عابربانک آنها را نیز گرفته و حسابشان را خالی کرده بودند.

یک سرنخ

درحالی‌که تمامی شاکیان مشخصات مشابهی از سرنشینان پراید ارائه کرده بودند، شکی برای پلیس باقی نماند که همه این سرقت‌ها از سوی یک باند صورت گرفته است. ماموران در ادامه راهی بانک‌هایی شدند که دزدان با استفاده از خودپرداز این بانک‌ها به حساب طعمه‌هایشان دستبرد زده بودند. برخی از خودپردازها مجهز به دوربین مداربسته بودند و اینگونه بود که پلیس به مهم‌ترین سرنخ پرونده دست یافت.

ماموران با بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط تمامی دوربین‌ها موفق شدند مشخصات خودروی سارقان را به دست آورند. ردگیری مشخصات و شماره پلاک خودرو، آنها را به مردی به نام علی در یکی از شهرهای غربی کشور رساند. تیم تحقیق با دریافت نیابت قضایی راهی شهر غربی شد و در یک عملیات ضربتی علی را دستگیر کرد.

این مرد به محض انتقال به اداره آگاهی، از سوی شاکیان شناسایی شد و وقتی دید چاره‌ای جز بیان حقیقت ندارد به سرقت‌های خشن با همدستی 2 نفر از دوستانش به نام‌های احمد و نادر اعتراف کرد. بعد از اعترافات مرد جوان، هر دو همدست او در مخفیگاهشان و درست زمانی که مشغول مصرف شیشه بودند دستگیر و از سوی تمامی شاکیان شناسایی شدند.

هویت شاکیان محفوظ می‌ماند

سرهنگ محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از زنان و دختران و تهدید آنها به مرگ اعتراف کردند و قاضی پرونده نیز با صدور مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ آنها در روزنامه‌ها از دیگر شاکیان و کسانی که احتمالا از سوی این باند مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند خواست با اطمینان از محفوظ ماندن هویت و مشخصات خود نزد پلیس و دستگاه قضایی، برای شکایت از متهمان به اداره آگاهی مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 51055516، 51055573، 51055574 و 51055575 تماس بگیرند.

برچسب‌ها