همشهری‌آنلاین: محمد زهرایی ، سرپرست نشر کارنامه از انتشار کارهای تازه در این انتشاراتی خبر داد و گفت که با بهبود نسبی اوضاع جسمی نجف دریابندری او در دفتر نشر کارنامه حاضر می‌شود و به کارهای در دست انتشارش رسیدگی می‌کند

به گزارش همشهری‌آنلاین زهرایی ضمن اعلام این نکته که یک ماهی است که استاد نجف دریابندری در دفتر نشر کارنامه حاضر می‌شود و اوضاع جسمی‌اش روز به روز رو به بهبود است از کارهایی چون مجموعه داستان‌های کوتاه همینگوی و نیز کتاب به عبارت دیگر دریابندری خبر داد  و همزمان گفت: انتشار جلد تازه‌ای از خواب آشفته نفت از دکتر محمدعلی موحد و  نیزادبیات مانوی اثر مشترک مرحوم مهرداد بهار و ابوالقاسم اسماعیل‌پور از جمله آثاری است که قرار است در آینده نزدیک روانه بازار نشر شود.

به گفته آقای زهرایی در سال گذشته و نیز اوایل امسال آثاری چون ترجمه نخستین مسلمانان در اروپا،اثر برنارد لوییس توسط محمد قائد و نیز کتاب از این لحاظ نجف‌دریابندری از جمله این‌آثار به شمار می‌رود.

نشر کارنامه پیش از این آثار شاخصی چون حافظ به سعی سایه،کتاب مستطاب آشپزی نجف دریابندری و فهیمه‌راستگار را به بازار نشر عرضه کرده بود.

زهرایی در پاسخ به این سوال که چه ارتباطی بین نشر کارنامه و موسسه فرهنگی کارنامه و فعالیت‌های و نشریات آن موسسه وجود دارد گفت: نشرکارنامه هیچ نسبت و ربطی با موسسه فرهنگی کارنامه ندارد.
مدیر نشر کارنامه افزود: سابقه فعالیت نشر کارنامه به سال‌ها پیش از آغاز به کار نشریه کارنامه و موسسه فرهنی کارنامه بازمی‌گردد. این تشابه اسمی گاهی مشکلاتی برای نشر کارنامه در پی‌داشته است که امیدواریم این توضیح مختصر از بروز هر گونه سوء تفاهم احتمالی جلوگیری کند.

 

منبع: همشهری آنلاین