گروه حوادث: سارقی که با ترفندهای مختلف مثل اجاره خودرو برای تزئین ماشین عروس، رانندگان را اغفال و خودروی آنها را به سرقت می‌برد، دستگیر و راهی زندان شد.

موضوع دستگیری سارق گریزپا با مراجعه تعدادی از مالباختگان به اداره پلیس و تشکیل پرونده درباره سرقت خودروی آنها، در دستور کار پلیس قرار گرفت. بررسی های پلیسی نشان می‌داد که با توجه به شیوه سارق برای سرقت خودروها همه سرقت‌ها توسط یک نفر انجام شده است. با به‌دست‌آمدن این سرنخ، ماموران پلیس، مناطقی که احتمال مجدد سرقت در آنجا وجود داشت را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند.

ماموران همچنین با استفاده از اطلاعاتی که مالباختگان در اختیارشان قرار داده بودند موفق شدند چهره فرضی متهم گریزپارا ترسیم و در اختیار ماموران گشت قرار دهند. سرانجام، سارق مورد نظر درحالی‌که سوار بر یک دستگاه خودروی مسروقه بود در آزادراه تهران - کرج شناسایی شد. متهم که فکرش را هم نمی‌کرد از سوی ماموران شناسایی‌شده باشد بدون توجه به فرمان ایست پلیس، پا به فرار گذاشت اما بعد از یک ساعت تعقیب و گریز پلیسی سرانجام دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شد.

تحقیقات اولیه نشان می داد آرش، متهم دستگیر شده از سابقه دارانی است که بارها به جرم کلاهبرداری و سرقت دستگیر و راهی زندان شده است. او که چاره ای جز بیان واقعیت نداشت درباره شیوه سرقت هایش گفت که سرقت‌ها را به 2 روش انجام می‌دادم، ابتدا با آژانس‌های کرایه خودرو تماس می‌گرفتم و مشخصات خودروی مورد نظرم را پشت تلفن اعلام می‌کردم و بعد از اجاره دربستی خودرو در طول راه با راننده طرح دوستی ریخته و او را به بهانه خرید آب معدنی یا روزنامه از ماشین پیاده کرده و در یک فرصت مناسب، خودرو را به سرقت می‌بردم.

متهم گفت:روش دیگر من برای اغفال راننده‌ها این بود که روبه‌روی مراکز خرید و پاساژهای مناطق شمال شهر، خودروی مورد نظرم را انتخاب و سپس به راننده خودرو می‌گفتم که خودروی من نیز مدل خودروی شماست و قرار بود آن را برای عروسی برادرم تزئین کنم اما متأسفانه دیروز تصادف کردم و تعمیر آن چند روز طول می‌کشد و اگر خودم را به عروسی نرسانم برادرم نسبت به من بدبین می‌شود و فکر می‌کند که دروغ می‌گویم و یا عمدا تصادف کرده‌ام بنابراین بنده راضی هستم با پرداخت 50 هزار تومان خودروی شمار را به‌مدت یک روز اجاره کنم و خود شما هم می‌توانید کل روز را در کنار خودروی خود باشید. وقتی رضایت مالک خودرو را جلب می‌کردم با هم به سمت گلفروشی حرکت می‌کردیم.

در یک فرصت مناسب وقتی مالک ماشین به بهانه‌های مختلف مثل خرید شیرینی یا بستنی، از ماشین پیاده می‌شد خودرو را به سرقت می‌بردم. سرهنگ حمید رضا گل صباحی رئیس پلیس آگاهی تهران و البرز با اعلام خبر دستگیری این کلاهبردار گفت: با توجه به اینکه مدارک سرقتی چندین خودرو متعلق به استان قزوین و شهرستان ساوه نیز از متهم کشف شده و همچنین گزارش‌های رسیده از سایر استان‌ها مبنی بر سرقت خودرو به شیوه و شگرد متهم دستگیر شده وجود دارد و احتمال اینکه تعداد سرقت‌های انجام شده ازسوی متهم به‌مراتب بیشتر از تعداد اعترافات او باشد، بازپرس شعبه 10 دادسرای شهرستان کرج دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم را صادر کرده تا مالباختگانی که خودروی آنها به‌وسیله این متهم و به روش و شگردهای مذکور به سرقت رفته است به پلیس آگاهی استان تهران در کرج- میدان طالقانی، مراجعه و اعلام شکایت کنند.

منبع: همشهری آنلاین