گروه حوادث: مأموران پلیس موفق شدند با دستگیری اعضای یک باند سرقت لوازم داخل خودرو، یک برادر‌زاده و عمو را به جرم سرقت در پوشش مأمورنما دستگیر کنند.

متهم

 

 با دریافت اطلاعاتی درباره فعالیت دوباره تعدادی از سارقان حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در تهران، موضوع برای رسیدگی تخصصی در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. بررسی‌ها نشان می‌داد سرقت لوازم داخل خودرو بیشتر در مناطق شمال شرق، شمال و شمال غرب انجام می‌‌گیرد.

در ادامه تحقیقات پلیسی، مشخص شد یکی از اعضای گروه به نام کریم از مجرمان سابقه‌دار است. با شناسایی وی، او تحت تعقیب قرار گرفت. با تلاش مأموران محل اختفای کریم شناسایی شد و آنان توانستند ضمن دستگیری وی،3نفر از همدستانش را نیز دستگیر کنند؛ ضمن اینکه دپوی اموال مسروقه در محل اختفای آنان کشف شد. کریم و همدستانش در بازجویی به ده‌ها فقره سرقت لوازم داخل خودرو در نقاط مختلف شهر تهران اعتراف کردند.

متهمان در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفتند که 2نفر از همدستان آنان، عمو و برادرزاده هستند. به گفته متهمان دستگیر شده، محمدرضا و شهرام علاوه بر سرقت داخل خودرو وسرقت از اماکن در زمینه سرقت اتومبیل، سرقت به عنف و سرقت تحت پوشش مأمور هم فعالیت می‌کنند. با شناسایی محمدرضا و شهرام، بلافاصله مخفیگاه این دومجرم سابقه‌دار که دارای پرونده‌های متعدد در پلیس آگاهی تهران بزرگ بودند در منطقه همایون‌شهر کرج مورد شناسایی قرار گرفت و در فروردین امسال عمو و برادرزاده به همراه یکی دیگر از سارقان توسط کارآگاهان اداره بیستم دستگیر شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر کشف ده‌ها حلقه لاستیک، لوازم داخل خودرو، کارآگاهان موفق به کشف مقادیر زیادی اموال و مدارک شناسایی متعلق به مالباختگان از جمله کیف پول، ارز، طلا و جواهرشدند؛ کارآگاهان همچنین به کشف 2 قبضه سلاح کمری جنگی، یک دستگاه بی‌سیم، چراغ گردان و وسایل گریم چهره به همراه یک دستگاه خودروی زانتیای مسروقه از داخل مخفیگاه متهمان موفق شدند که مجموع مدارک و اعترافات متهمان نشان می‌داد آنان علاوه بر سرقت لوازم خودرو با تجهیزات پلیسی غیرمجاز و با استفاده از خودروهای مسروقه اقدام به سرقت‌هایی تحت پوشش مأمور و زورگیری می‌کردند.

اداره بیستم پلیس آگاهی تهران با اجازه انتشار تصویر چهره بدون پوشش محمدرضا و شهرام از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 4، از همه مالباختگانی که موفق به شناسایی چهره این‌دو متهم شده‌اند خواست تا برای طرح و پیگیری شکایت خود به این اداره مراجعه کنند.

کد خبر 140928
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز