گروه حوادث: دزدان خشن قصد داشتند آنقدر سرقت کنند تا بعد از خروج از کشور زندگی راحتی را در آن سوی مرزها شروع کنند اما پلیس نقشه آنها را ناکام گذاشت.

متهمان

متهمان 3مرد جوان هستند که سردسته آنها دزد سابقه‌داری به نام سیامک است. این مرد که پیش از این به اتهام‌های مختلفی از جمله قتل، شرکت در ایراد ضرب عمدی، شرکت در درگیری، مقاومت در برابر ماموران، نگهداری سلاح غیرمجاز و اخلال در نظم عمومی دستگیر و راهی زندان شده بود، آخرین بار وقتی آزاد شد باند 3 نفره‌ای تشکیل داد که هدف آن سرقت خودروهای سواری و زورگیری از مسافران بود.
اعضای این باند ابتدا به‌عنوان مسافر سوار خودروهای مسافرکش می‌شدند اما در بین راه با چاقو و قمه به تهدید راننده پرداخته و او را به مناطق خلوت حاشیه شهر می‌کشاندند. سپس به ضرب و شتم وی می‌پرداختند و بعد از بستن دست و پایش، او را به بیرون از ماشین پرت می‌کردند و با سرقت خودرو متواری می‌شدند.

بعد از سرقت خودرو، دومین مرحله از نقشه متهمان شروع می‌شد. آنها این بار در نقش مسافرکش ظاهر می‌شدند و با خودروی مسروقه در خیابان‌ها می‌گشتند و افرادی را که منتظر تاکسی بودند، سوار خودروی مسروقه می‌کردند. بعد از طی مسیری کوتاه، با چاقو و قمه به طعمه از همه جا بی‌خبر حمله‌ور می‌شدند و پس از تهدید او به مرگ، همه پول‌ها و وسایل باارزشش را سرقت می‌کردند.

در تعقیب سارقان

پلیس زمانی پی به فعالیت این باند برد که تعدادی از مالباخته‌ها با حضور در کلانتری‌های مختلف از سرقت اموالشان توسط دزدان خشن خبر دادند. آنها مدعی بودند که سارقان قبل از اجرای نقشه سرقت، با لهجه محلی با هم حرف‌ می‌زدند تا کسی متوجه نقشه‌شان نشود و بعد ناگهان به طعمه‌‌شان حمله کرده و سرقت را عملی می‌کردند. با افزایش تعداد شکایت‌ها، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند شروع شد. ماموران با مشخص کردن مسیرهایی که بیشتر سرقت‌ها در آنجا صورت گرفته بود، آنها را زیرنظر گرفتند و با انجام ردزنی‌های گسترده سرانجام موفق شدند هر سه عضو باند را سوار بر یک پراید مشکی شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

متهمان بعد از انتقال به اداره آگاهی به ده‌ها فقره سرقت و زورگیری از راننده‌های خودروهای سواری و همچنین مسافران اعتراف کردند و مدعی شدند که قصد داشتند بعد از به‌دست‌آوردن پول کافی از طریق سرقت، کشور را ترک کرده و زندگی جدیدی در آن سوی مرزها شروع کنند اما دستگیر شدند. سرهنگ یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران، با اشاره به این خبر گفت: مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته، توسط سرنشینان خودروهای پراید، مخصوصا پراید مشکی، مورد زورگیری قرار گرفته‌اند می‌توانند برای شناسایی متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

کد خبر 138991

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز