به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، بریان واسنیک، روانشناس دانشگاه کورنل که سرپرستی این تیم از متخصصان تغذیه را برعهده داشته خاطرنشان کرد: مردم تصور نمیکنند که اقدامی به این سادگی بتواند روی الگوی خوردن آنها تاثیر بگذارد.
وی تصریح کرد: اکثر ما آنقدر مشغله داریم که قادر نیستیم روی هر لقمههای که میخوریم دقت کنیم اما میتوانیم شرایط و فضا را به گونههای تغییر دهیم که به جای اینکه به ضررمان باشند به نفعمان کار کنند.
به گزارش اسکای نیوز، وانسیک میگوید این راهکار حتی در مورد نوشیدنیها هم کاربرد دارد. مطالعات واسنیک نشان داد مردم در لیوانهای کوتاه و پهن 37 درصد بیشتر از لیوانهای باریک و بلند مایعات مصرف میکنند.
شرح این مطالعه در صد و نوزدهمین کنوانسیون سالانه انجمن روانشناسی آمریکا ارائه شده است.