گروه ادب و هنر: مراسم تجلیل از پیر غلامان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رادیو جوان، روز سه شنبه(17 بهمن) در حسینیه جماران برگزار شد.

این مراسم، 4 سال است که در ماه محرم برگزار می‌شود و در آن از تعدادی از پیرغلامان حضرت اباعبدالله‌ که بیش از 60 سال سن دارند، تجلیل می‌شود.

در این مراسم که جمعی از مسئولان فرهنگی کشور از جمله رئیس سازمان صداوسیما، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاون صدای سازمان صدا و سیما حضور داشتند، مهندس عزت‌الله ضرغامی در سخنانی بیان معارف اسلامی و قرآنی و نیز گره‌زدن آن با عاطفه و احساس را وظیفه ذاکران عنوان کرد.

همچنین دکتر علی‌عسکری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، توجه به مرثیه‌سرایی صحیح، ترویج و تکریم عزاداری سنتی و اصیل، تکریم ذاکران اهل بیت را از اهداف برگزاری این مراسم برشمرد.

سیدعلی محمودی، اکبر بازوبند، محمد یوسفی، محمد قاری، قدرت‌الله جوادی، علی آهی، غلامرضا شیعه خلص، ابوالفضل ثقفی، محمود مولوی، ناصر برکی، سیدمحمود قیاسی، حسن پهلوان، اسماعیل حیدری و محمود طنانی 17 پیر غلام حضرت اباعبدالله هستند که در چهارمین دوره از آنان تجلیل شد.

گفتنی است تاکنون 72 پیر غلام از سراسر کشور، با میانگین سنی 80 سال در 4 دوره برگزاری این مراسم مورد تجلیل قرار گرفته‌اند.