همشهری آنلاین: شماری از اعضای جنبش تسخیر وال استریت با تجمع در برابر ساختمان دیوان‌عالی آمریکا در واشنگتن خواهان لغو رای این دیوان درباره حضور نامحدود افراد و شرکت های خصوصی در تامین هزینه های انتخاباتی شدند.

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،بر اساس رای دیوان‌عالی آمریکا شرکت‌های خصوصی و افراد می‌توانند به صورت نامحدود هزینه های انتخاباتی از جمله هزینه‌های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تامین کنندو در نتیجه آن تاثیر گذار باشند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: این رای قدرتی غیر قابل کنترل به افراد می‌دهد و این در حالیست که خیلی از افراد مخالف آن هستندو ما مخالف تاثیر افراد در انتخابات هستیم و معتقدیم قدرت همیشه با جمع است و اگر شمار ما افزایش یابد آنگاه غیر قابل مهار خواهیم بود.

تونی یکی دیگر از تظاهرکنندگان گفت: امروز ما به این دلیل در اینجا گرد هم آمده ایم که بگوییم مخالف هرگونه تصمیمی هستیم که در آن از تاثیر نامحدود پول و نفوذ افراد در انتخابات حمایت می کند.

پل کینگ از دیگر حاضران در این تظاهرات گفت: به نظر من پول بیش از مشارکت مدنی در سیاست آمریکا موثر است و مشارکت مردم عادی را کاهش می‌دهد و به نظر من بهتر است که ما با حضور خود در خیابان‌ها صدای خود را به گوش سیاستمداران برسانیم.
در این تظاهرات همچنین پلیس شماری از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها