همشهری‌آنلاین: صدها افسر اداره پلیس نیویورک با حمله به معترضان "جنبش تصرف وال استریت" در پارک زاکوتی، عملیات خود برای پاکسازی این پارک از معترضان را آغاز کردند.

occupy

Occupy Protesters and Police

به گزارش نیویورک تایمز، نیروهای پلیس نیویورک اوایل روز سه شنبه (24 آبان، 15 نوامبر) با حمله به اردوی معترضان در پارک زاکوتی، واقع در منطقه لوور منهتن و پاره کردن چادرهای آن‌ها، اعلام کردند، این منطقه باید از وجود معترضان پاک شود.

پلیس همچنین معترضان را تهدید کرد هر کس ظرف چند ساعت از پارک خارج نشود، دستگیر خواهد شد.

با وجود این، بر پایه گزارش‌های منتشر شده معترضان از ترک اردوی اعتراضی خود خودداری می‌کنند.

صدها معترضی که همچنان در پارک هستند، با سر دادن شعار "پارک کی؟ پارک ما! " در مقابل سرکوب اخیر از خود مقاومت نشان می‌دهند.

occupy profileهمچنین گروهی از معترضان در مرکز پارک با صندلی و قطعات چوب برای خود سنگرهای موقتی درست کردند.

گفتنی است حمله اخیر نیروهای پلیس به معترضان در حالی انجام گرفته است، که فعالان جنبش "تصرف وال استریت" پیشتر وعده داده بودند که روز پنج شنبه با برگزاری یک راهپیمایی گسترده وال استریت، مرکز تجاری امریکا را تعطیل کنند.

جنبش سراسری در امریکا، موسوم به "وال استریت را تصرف کنید"، 17 سپتامبر، هنگامی آغاز شد که امریکایی‌ها در اعتراض به "طمع ورزی شرکت‌های بزرگ" و فساد در سطوح عالی، پارک زاکوتی را تصرف کردند.

این جنبش الهام بخش جنبش‌های مشابهی در سطح جهان بوده است.

در جریان سرکوب اعتراضات مردمی در امریکا، نیروهای پلیس اوکلند نیز چندی پیش در تاریخ 25 اکتبر اسکات اولسن یک سرباز سابق نیروی دریایی امریکا را که به معترضان این شهر پیوسته بود، مورد هدف قرار داده که درجریان این امر یک گلوله گاز اشک‎آور به سر اولسن اصابت کرد و موجب شکستگی جمجمه وی شد.

کد خبر 151179

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز