سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس ضد شورش شهر پورتلند آمریکا دست کم ۱۰ معترض جنبش تصرف را که در حال تظاهرات مسالمت آمیز علیه خشونت نیروهای امنیتی بودند، دستگیر کرد.

آمریکا

به گزارش پرس تی وی، یک پسر ۱۵ ساله در میان معترضانی بود که شب دوشنبه (۱۷ بهمن، ۶ فوریه) به دست نیروهای پلیس دستگیر شد.

این دستگیری‌ها در حالی است که مقامات محلی در روزهای اخیر سرکوب جنبش سراسری تصرف را از سرگرفته‌اند.

همچنین معترضان جنبش تصرف پیتسبورگ نیز روز دوشنبه بعد از این که ضرب الاجل اول برای ترک اردوی اعتراضی خود را نادیده گرفتند، حکم تخلیه نهایی را دریافت کردند.

بر پایه این گزارش، یک قاضی محلی به رئیس پلیس شهرستان دستور داد تمام معترضان باقی مانده در پارک مقابل بانک نیویورک ملون را از اردوی اعتراضی آن‌ها بیرون کند.

افسران پلیس در شهر اوکلند پیشتر حدود ۴۰۰ فعال جنبش تصرف را که قصد داشتند چندین ساختمان دولتی را تصرف کنند، دستگیر کردند.

با وجود این، معترضان جنبش تصرف می‌گویند، به مقاومت خود علیه مقامات ادامه داده و با وجود دستگیری‌ها در راه جنبش خود مبارزه خواهند کرد.

جنبش تصرف در امریکا، ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱، هنگامی آغاز شد که گروهی از تظاهرکنندگان در اعتراض به توزیع نابرابر ثروت و نفوذ گسترده شرکت‌های بزرگ روی سیاست‌های دولت آمریکا، در منطقه تجاری نیویورک تجمع کردند.

با وجود سرکوب و دستگیری‌های گسترده توسط نیروهای پلیس، دامنه جنبش تصرف اکنون به بسیاری از شهرهای امریکا و همچنین دیگر کشورهای جهان از جمله استرالیا، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، ایرلند و پرتغال گسترش پیدا کرده است.

کد خبر 159797
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز