گروه حوادث: سارقان مسلح طلافروشی‌های تهران که تاکنون به 2 سرقت مسلحانه اعتراف کرده‌اند، در بازجویی های پلیسی از نقشه سرقت از 10 طلافروشی پایتخت تا پایان سال 85 پرده‌ برداشتند.

‌ساعت 11 و 30 دقیقه چهاردهم بهمن ماه، 3 سارق مسلح در حالی که صورت های خود را با ماسک ضد آلودگی هوا پوشانده بودند، وارد جواهر‌فروشی پیروزی در خیابان پرواز شدند.

سارقان بعد از ورود به جواهر فروشی، پس از آنکه با تهدید مرد جواهرفروش را به گوشه‌ای از مغازه کشانده و با تهدید اسلحه کمری مجبور به سکوت کردند، به سرعت یک و نیم کیلو  طلا را در داخل یک ساک دستی ریخته و پا به فرار گذاشتند.

 با ناکام ماندن طلافروش در دستگیری 3 سارق مسلح، موضوع سرقت مسلحانه برای بررسی‌های بیشتر به اداره یکم آگاهی پایتخت ارجاع داده شد.

کارآگاهان در نخستین مرحله به  چهره نگاری از یکی از سارقان پرداختند و با این سرنخ بود که پلیس در بررسی سوابق سارقان به یک سارق جوان که به «حمید افغان» معروف بود و 3 سابقه کیفری در پرونده خود داشت مظنون شد.

وقتی در بررسی ها مشخص شد این جوان سارق از یک سال پیش از زندان آزاد شده و دوباره اعمال مجرمانه‌اش را از سر گرفته است، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و به این ترتیب ماموران با محاصره مخفیگاه سارق جوان  وی را صبح بیست و پنجم بهمن دستگیر کردند.

سرهنگ حسین خوئینی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی پایتخت روز گذشته با اعلام خبر دستگیری این سارق جوان گفت : «حمید افغان» که 25سال سن دارد، در بازجویی های پلیسی یکی از همدستان خود به نام سیروس را معرفی کرد که وی نیز در خیابان شکوفه تهران شناسایی شد و در حالی‌که  یک اسلحه کلت به همراه داشت با شلیک یک گلوله به پایش مجروح و دستگیر شد. 

10 سرقت آخر سال

به گفته سرهنگ خوئینی در تحقیقات انجام شده، متهمان با بیان چگونگی سرقت از طلافروشی پیروزی به سرقت ناکام از طلافروشی دیگری نیز اعتراف کردند.

در جریان سرقت از این طلافروشی که 26 تیرماه رخ داد، سارقان پس از حمله به طلافروشی 2 گلوله به شیشه ویترین شلیک کردند، اما به دلیل ضد گلوله بودن شیشه و در حالی که مردم در محل تجمع کردند، مجبور به فرار شدند.

بنا به این گزارش «حمید» و «سیروس» در بازجویی‌های پلیسی به ارتکاب 20 فقره کیف‌قاپی در محدوده‌ خیابانهای «پیروزی»، «نارمک» و «رسالت»  نیز اعتراف کردند.

این دو سارق جوان همچنین در بازجویی های تخصصی پرده از راز 10 سرقت دیگر که قصد ارتکاب آن را داشتند برداشتند، آنها گفتند :با توجه به نزدیکی عید نوروز تصمیم داشتیم از 10 طلافروشی تهران سرقت مسلحانه کنیم و نقشه آن را نیز طراحی کرده بودیم، اما قبل از ارتکاب آن گیر افتادیم.

 این در حالی است که  تحقیقات برای دستگیری متهم متواری این پرونده ادامه دارد.