جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه حوادث: سارقان انباری‌های غرب تهران دستگیر شدند. متهمان که 3 جوان 18 تا 20 ساله هستند هنگامی که در آخرین سرقت قصد ربودن یک قلاب ماهیگیری از انباری خانه‌ای در غرب تهران را داشتند به دام ساکنان آپارتمان افتادند.

مدتی پیش یکی از ساکنان آپارتمانی در غرب تهران زمانی که متوجه سروصداهای مرموزی از پارکینگ آپارتمان شده بود، خود را به آنجا رساند، دو پسر جوان را دید که با تخریب در انباری‌های آپارتمان در حال سرقت لوازم داخل آنها بودند.

مرد جوان بلافاصله موضوع را به دیگر ساکنان آپارتمان اطلاع داد و همراه چند نفر از همسایه‌ها برای دستگیری سارقان جوان راهی پارکینگ شد. 

یکی از سارقان که وظیفه مراقبت از محل سرقت را داشت با دیدن سایه چند مرد که در حال ورود به پارکینگ بودند بلافاصله از آنجا فرار کرد اما سارق دیگر در حالی که یک قلاب ماهیگیری به دست داشت توسط ساکنان آپارتمان دستگیر شد.

با انتقال پسر جوان به اداره آگاهی، به دستور قاضی حسن جراحی بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 5 بازجویی از وی آغاز شد و او با اعتراف به سرقت از انباری‌ها گفت: از 2 ماه پیش همراه 2 نفر از دوستانم به نام‌های بابک و مازیار سرقت از انباری‌های غرب تهران را شروع کردیم و تا پیش از دستگیری به بیش از 30 انباری دستبرد زدیم.

وی ادامه داد: در همه این سرقت‌ها ، پس از آنکه آپارتمان مورد نظر را شناسایی می‌کردیم شبانه به آنجا می‌رفتیم و مازیار بیرون از آپارتمان سوار بر خودروی خود منتظر ما می‌ماند و من و بابک وارد آپارتمان می‌شدیم. سپس به وسیله کارت تلفن در انباری‌ها را باز می‌کردیم و برنج و دیگر وسایل موجود در آن را به سرقت می‌بردیم.

در بعضی از موارد نیز وقتی از طریق کارت تلفن موفق به بازکردن در نمی‌شدیم، قفل آن را تخریب می‌کردیم و سرقت را ادامه می‌دادیم. پس از سرقت نیز لوازم مسروقه را به مبلغ ناچیزی به  مرد میانسالی که در محله ما مغازه کوچکی دارد می‌فروختیم و پول آن را صرف خوشگذرانی و تفریح می‌کردیم.

پس از اعترافات سارق جوان، دو عضو دیگر باند و مرد مالخر دستگیر و به شعبه 15 بازپرسی انتقال یافتند، که با اعتراف آنها به سرقت از بیش از 30 انباری، بازپرس پرونده، متهمان  را با قرار وثیقه راهی زندان کرد.

کد خبر 16962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز