تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۱

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس پایتخت در عملیات پلیسی ویژه‌ای، اعضای یک باند مخوف را که با شیوه‌ای عجیب، پس از سرقت 20 خودروی گرانقیمت، قصد باجگیری میلیونی از صاحبان آنها را داشتند، در مخفیگاه مجهز آنها را به دام انداختند.

ساعت 22 و 30 دقیقه سیزدهم بهمن ماه، وقتی راننده یک خودروی فولکس مدل بالا در خیابان خلوتی در زعفرانیه تهران در حال رانندگی بود، ناگهان خودروی پرایدی با سرعت به خودروی وی نزدیک شده و قبل از آنکه او بتواند کاری انجام دهد با خودرویش برخورد کرد.

در حالیکه راننده خودرو با پیاده شدن از خودرو قصد بررسی صحنه تصادف را داشت، ناگهان از سوی 4 سرنشین پراید که با تهدید اسلحه وی را از خودرویش بیرون کشیده بودند غافلگیر شد ، لحظاتی بعد 2 نفر از مردان مهاجم به سرعت سوار خودروی این مرد شده و دو نفر دیگر از آنها نیز سوار بر خودروی پراید خود با سرقت تلفن همراه  مرد راننده از آنجا گریختند.

در حالیکه کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی پایتخت با شکایت این مرد، بررسی های خود برای یافتن ردی از سارقان مسلح را ‌آغاز کرده بودند، چند ساعت بعد سارقان که شماره تلفن راننده را از طریق تلفن همراه او بدست آورده بودند ، با وی تماس گرفته و به وی گفتند: اگر می خواهد خودرویش را پس بگیرد، باید 2 میلیون تومان به محلی که آنها مشخص می کنند ببرد.

24 ساعت از گزارش این سرقت مسلحانه نگذشته بود که کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی در جریان سرقت مشابهی قرار گرفتند، این بار خودروی زانتیایی در منطقه نیاوران به سرقت رفته بود، اما نکته جالب این بود که خودرویی که 4 مرد مسلح با آن تصادف ساختگی با زانتیا را رقم زده بودند، خودروی فولکس مسروقه ای بود که از زعفرانیه سرقت کرده بودند.

وقتی در فاصله چند روز سرقت خودروی ماکسیمایی در بلوار دانشجو و خودروی بی ام ‌و در فرمانیه و خودروی تویوتای دیگری در خیابان کارگر شمالی گزارش شد،از آنجا که در تمامی موارد ربایندگان ساعاتی بعد با راننده تماس گرفته و از وی خواسته بودند در مقابل دادن مبلغی خودرویش را پس بگیرد، کارآگاهان دریافتند با یک باند مخوف سرقت مسلحانه روبرو هستند که هدفشان از سرقت خودروهای مدل بالا اخاذی است. 

کارآگاهان در نخستین مرحله به چهره نگاری از سارقان دست زده و با بررسی فایل‌های متهمان دریافتند سردسته باند احتمالا یک سارق حرفه ای به نام ناصر است که سوابق بسیاری در زمینه سرقت خودرو دارد.

با این اطلاعات تصاویر ناصر در اختیار تمامی گشت های پلیس پایتخت  قرار گرفت و جستجوی ویژه‌ای برای دستگیری وی و همدستانش  که با سرقت‌های خود در خیابان‌های اصلی تهران باعث ایجاد رعب و وحشت شده بودند آغاز شد.

به این ترتیب کارآگاهان با استفاده ازروشهای خاص پلیسی  توانستند مخفیگاه سردسته باند را در منطقه شهران  شناسایی کرده و او و همدستانش را دستگیر کنند.

مخفیگاه مجهز سارقان

سردار احمد رضا رادان فرمانده پلیس پایتخت، روز شنبه با اعلام خبر دستگیری 9 عضو باند سرقت مسلحانه گفت: سرکرده باند به نام ناصر در حالی‌که 47 سال سن دارد از سال 63 تاکنون 15سابقه سرقت دارد.

وی در توضیح نحوه دستگیری سارقان نیز گفت: در حالی‌که بررسی‌های پلیسی ازمحل اختفای اعضای این باند نشان می داد آنها برای جلوگیری از حمله غافلگیرانه پلیس، مخفیگاه خود را به وسایل پیشرفته‌ای مجهز کرده‌اند که عبور از آنها بسیار دشوار بود، ماموران ویژه پلیس ساعت 16پنجشنبه گذشته در عملیاتی ضربتی که با شلیک گلوله همراه بود 5 عضواصلی باند را در این مخفیگاه به دام انداختند و در همان بازرسی های اولیه خودروی بی‌ام‌و مسروقه  و یک قبضه اسلحه قلابی از آنان کشف شد که به دنبال آن 4 عضو دیگر باند نیز دستگیر شدند.

سردار رادان ادامه داد: در بازجویی‌های اولیه مشخص شد ناصر بعد از اینکه نخستین روز فروردین گذشته برای مرخصی از زندان خارج شده است،دیگر به آنجا بازنگشته و از آن زمان به همراه 2پسر خود و چند سارق حرفه ای که در زندان با آنان آشنا شده است، نقشه اخاذی از صاحبان خودروهای مدل بالا  درشمال تهران را به اجرا گذاشته‌ است.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تحقیقات پلیسی در این خصوص نشان می دهد اعضای باند در ماه‌های گذشته20 دستگاه خودروی مدل بالا را با این شگرد به سرقت برده‌ و پس از ارتکاب هر سرقت با مالک خودرو تماس گرفته و در قبال تحویل خودرویش تقاضای 3 تا 10 میلیون تومان‌ کرده‌اند اما هیچ کدام از مالباختگان سر قرار حاضر نشده‌‌اند.

برچسب‌ها