گروه شهری: مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک سازمان حمل‌ونقل‌و‌ترافیک شهرداری تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته امسال خط 8 سامانه اتوبوس‌های تندرو (BRT) حدفاصل پایانه جنوب تا ترمینال خاوران احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

حسن آقایی با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال علاوه بر احداث خط 5 اتوبوس‌های تندرو، احداث خط 8 این سامانه حدفاصل پایانه جنوب تا ترمینال خاوران در دستور کار قرار دارد که براین اساس انتهای خط 4 اتوبوس‌های تندرو به خط 3 متصل می‌شود. وی تصریح کرد: ما در تلاشیم تا با اتصال خطوط اتوبوس‌های تندرو به یکدیگر، شبکه‌ای منسجم از این خطوط را در شهر ایجاد کنیم و ضمن افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی، دسترسی آسان شهروندان از هر نقطه شهر به سیستم حمل‌ونقل عمومی را فراهم‌ سازیم.
آقایی تصریح کرد: خط 8 اتوبوس‌های تندرو حدود 5 کیلومتر خواهد بود که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در یک فاز اجرایی خواهد شد.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: استقبال شهروندان از خطوط اتوبوس‌های تندرو بسیار چشمگیر و قابل توجه بوده است و شهروندان ثابت کرده‌اند که درصورت ایجاد زیر ساخت‌های لازم و فراهم کردن امکانات مناسب، از وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای درون شهری خود استفاده خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین