شهر اشرف یا قرارگاه اشرف- آن‌طور که ساکنانش و اعضای گروهک رجوی آن را می‌نامند- در شمال شهر عراقی خالص و تقریبا در ۱۰۰کیلومتری بغداد و ۸۰کیلومتری مرز ایران در شرق عراق قرار دارد.

این قرارگاه در سال۱۳۶۵ و بعد از انتقال مرکز اصلی سازمان موصوف به عراق تاسیس شد.اسم شهر اشرف به یاد اشرف رجوی گذاشته شده‌است. وی پس از انقلاب با مسعود رجوی سخنگوی کادر مرکزی سازمان در آن روزگار ازدواج کرد. اشرف رجوی در ۱۹بهمن ۱۳۶۰ به همراه موسی خیابانی نفر دوم گروهک در شرایطی که محل سکونت آنها در زعفرانیه تهران بود توسط نیروهای انقلابی مورد حمله قرار گرفت و کشته شد.

با وجود اینکه اطلاعات اندکی از این قرارگاه در رسانه‌ها منتشر شده است ولی اندک چیزی که توسط شبکه تلویزیونی این گروهک روی آنتن رفته و گزارش‌های تحقیقاتی پارلمان اروپا نشان می‌دهد که مجموعه‌ای از خیابان‌ها و ساختمان‌های عمدتا کم‌ارتفاع، این اردوگاه را تشکیل می‌دهد. در اشرف، امکانات آموزشی، اجتماعی، ورزشی و حتی مراکز باغ وحش و خرید و دانشگاه نیز وجود دارد. موزه‌هایی نیز یادگارهای اعضای متوفی این سازمان را در خود نگه می‌دارند.

طبق اطلاعات واصله در اشرف، قبرستان و مسجد نیز وجود دارد. گفته می‌شود اردوگاه اشرف برای اینکه بتواند موثر عمل کند خدماتی مانند فروشگاه، نانوایی، پمپ بنزین و حتی پلیس راهنمایی دارد. چنین امکاناتی البته به رایگان در اختیار منافقین قرار نگرفته و این گروهک در قبال دریافت این امکانات، باید مزدوری رژیم بعثی عراق را در جنایت‌هایی که صدام علیه مردم کشورش انجام می‌داد بر عهده می‌گرفتند.

در راستای انجام هرچه بهتر این وظیفه بود که دست منافقین به خون چندین‌هزار عراقی معترض علیه رژیم صدام‌حسین آلوده شد. به‌دلیل همین مزدوری است که بیش از 16هزار نفر از هموطنان ایرانی ما به دست گروهک منافقین مورد حمله قرار گرفته، به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند و اکنون دادگاه‌های عراقی به‌عنوان اصلی‌ترین مدعی جنایت‌های منافقین در زمان حکومت صدام، آنها را تحت تعقیب قرار می‌دهند.