تا حالا فکر می‌کردیم که نان‌ها روزبه‌روز دارند آب می‌روند، خبر نداشتیم که قرار است برخی از مواد خوراکی نظیر این کیک هم مشمول این قاعده بشوند.

چه می‌دانیم شاید تولید‌کننده خواسته در تولید کیک‌های خود رده‌های سنی را رعایت کند. از این‌رو این کیک را برای گروه‌های سنی کمتر از هفت‌سال تولید کرده است! این عکس که علی معظمی برای ما فرستاده است، کیکی را نشان می‌دهد که حجم و مقدار آن به شکل محسوسی که می‌بینید، کاهش یافته است. لازم به یاد آوری است که از این دست کالاهای نیمه گم کرده، کم نیستند.

در این میان می‌توان از طیف نوشیدنی‌ها گرفته تا خوراکی‌های رنگارنگ مثال‌های زیادی آورد. بنابراین نمونه‌ای که مشاهده می‌کنید، مشتی از خروار است. این در حالی است که قیمت این دست کالاها طی یکی دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ اما کیفیت آنها بهتر که نشده هیچ، در برخی از موارد سیر نزولی هم داشته است.

بی‌شک این مسئله دلایل اقتصادی خاص خود را دارد که کارشناسان مربوط باید به آن بپردازند. به هر روی، در حالی‌که داشتیم به‌دنبال نیمه گمشده این کیک می‌گشتیم، دیدیم که قیمت کیک همچنان محکم و پا برجا روی بسته خود نمایی می‌کند و انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است.

منبع: همشهری آنلاین