شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
۰ نفر

با آنکه بارها در همین ستون درباره رعایت حقوق عابران پیاده و سدنکردن پیاده‌روها توسط خودروها نوشته‌‌ایم اما باز هم عده‌ای از شهروندان کمبود جا را بهانه می‌کنند و هرجا که دستشان برسد، پارک می‌کنند.

فقط کم مانده که روی پشت بام خانه‌ها هم پارک کنند! عکس حاضر را که خانم آرمینه بابک‌خانی فرستاده است، کوچه‌ای را حوالی خیابان شهید مطهری نشان می‌دهد که از انبوه خودروهای پارک شده به فغان و ناله درآمده است. همانگونه که در تصویر می‌بینید، پهنای کم کوچه سبب شده که برخی از رانندگان بخشی از پیاده‌رو را به اشغال خود درآورند.

با توجه به تنگ و باریک بودن این کوچه‌ها، در چنین مواقعی رفت‌وآمد عابران پیاده مختل می‌شود و باید با عملیات آکروباتیک از لابه‌لای خودروها گذر کنند. البته برخی از سواره‌ها هم با این فکر که کوچه‌ها از دیدرس مأموران راهنمایی و رانندگی خارج هستند، آنها را مکان‌هایی امن برای اینگونه پارک‌ها تشخیص می‌دهند.

تردیدی نمی‌توان داشت که وجود پارکینگ‌های متعدد در سطح شهر ازجمله حقوق انکار نشدنی همه شهروندان است؛ اما هیچ قانونی به سواره‌ها اجازه نداده که از حق عابران پیاده در این زمینه مایه بگذارند. با این همه، کمبود پارکینگ در شهر بزرگی چون تهران معضلی نیست که یک‌شبه بتوان بر آن فایق آمد. در این زمینه مسئولان شهری به‌ویژه در سال‌های اخیر، همت خود را مصروف ساخت و گسترش پارکینگ در جاهای مختلف شهر کرده‌اند؛ اما تا رسیدن به نقطه مطلوب، همت بیشتر مسئولان و صبر و شکیبایی شهروندان را توأمان می‌طلبد.

کد خبر 174231
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز