این هم از یک ماشین نوشته فلسفی! با این وصف از هم‌اکنون باید منتظر نشست‌ها و گپ‌و‌گفت‌های فلسفی در خودروها بود.

در این میان، عده‌ای هم که همیشه در هیچ زمینه‌ای کم نمی‌آورند و برای هر مسئله‌ای جوابی آماده در آستین دارند، از این قضیه که باب صحبتی را باز کنند خوشحال خواهند شد. اما تکلیف آن افرادی که می‌خواهند سفری آرام و بدون هرگونه بگو مگویی داشته باشند چه می‌شود؟ احتمالا این دسته چون چاره دیگری ندارند تنها با چشمانی از حدقه درآمده و متعجب از حرف‌های قلنبه و سلنبه طرف‌های گفت‌وگو(!) ترجیح می‌دهند که تنها شنوای اجباری این قبیل مکالمات درست یا غلط باشند. درهر‌صورت آنچه در عکس می‌بینید، می‌تواند نمونه‌ای از اینگونه فلسفه‌ورزی‌ها در خیابان باشد.

تعجب نکنید، مگر در کوچه پسکوچه‌ها و خیابان‌های آتن نبود که سقراط و افلاطون به مردم فلسفه می‌آموختند؟ به هر حال، اگر می‌خواهید حین سفر، اوقاتی را هم به خواندن کتاب‌های جدی فلسفی اختصاص دهید، نیاز نیست زیاد نگران خرید یا حمل‌ونقل کتاب‌های قطور باشید، برخی از رانندگان مانند راننده این خودرو، این کار را برای شما آسان کرده‌اند. همانگونه که دیده می‌شود، صاحب این خودرو در پشت شیشه ماشینش جمله‌ای از نیچه را نوشته است:

«باید دنبال شادی‌ها گشت چراکه غم‌ها خودشان ما را پیدا می‌کنند.» عجب جمله امید بخشی! مسلما اگر راننده‌ای باشید که با کلی قرض‌وقوله ماشینی خریده باشید، این جمله می‌تواند حکم آرام‌بخش برای شما داشته باشد. تنها کافی است حین رانندگی، نگاه‌تان را متوجه شیشه پشت ماشین‌ها بکنید و به دقت جملات نوشته شده روی آنها را به ذهن‌تان بسپارید و آنها را حین رانندگی پیش خودتان مرور کنید، آنگاه متوجه می‌شوید که اثرات جادویی آنها به سراغتان خواهد آمد!

منبع: همشهری آنلاین