محمد باریکانی: سومین نمایشگاه و جشنواره بازار سفر با حضور سه کشور ترکیه، مالزی، تایلند و شرکت‌های خدمات فروش عمده تورهای گردشگری، صبح دیروز و در حالی در دو طبقه از راهروهای برج میلاد تهران شروع به‌کار کرد که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری براساس آنچه اعلام شد به‌دلیل دیدار با یک هیأت عراقی، در افتتاح این جشنواره که همزمان با شروع فصل سفرهای تابستانی برگزار شد، حضور نداشت.

جدای از حاضر نبودن مسئولان معاونت گردشگری در افتتاح این مراسم که بنا بود براساس دعوتنامه ارسال شده، ساعت 11صبح روبان افتتاح را قیچی کنند، مشاهده تبلیغات جوراب و غرفه عرضه مانتوهای زنانه در راهروی دوم محل برپایی سومین جشنواره بین‌المللی بازار سفر کشور، در نوع خود قابل تأمل است!

اگرچه این دوره از نمایشگاه و جشنواره بازار سفر با هدف معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری ایران برای ورود گردشگر خارجی به کشور نیز شکل گرفته است، مشاهده دومین طبقه از این نمایشگاه بیانگر وجود غرفه‌هایی نامتناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری کشور است. حضور نیافتن مسئولان گردشگری در چنین رویدادی که با دعوت از کشورهای موفق در حوزه جذب گردشگر خارجی صورت گرفته این شائبه را ایجاد می‌کند که بازاریابی گردشگری جدی گرفته نمی‌شود.

غرفه پلیس راهنمایی و رانندگی با ماکت ساخته شده از تهران و تبلیغات کهنه مربوط به سفرهای نوروزی، غرفه هلال احمر با تبلیغ تولید چادرهای مسافرتی و همچنین غرفه عرضه مانتوهای زنانه، بیانگر آن است که این دوره از جشنواره بازار سفر نیز همچون گذشته در معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و برخلاف آنچه در غرفه‌های خارجی حاضر در این دوره از جشنواره مشاهده می‌شود موفق نخواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین