گروه حوادث: اعضای بدن دو مرد که دچار مرگ مغزی شده بودند به هفت بیمار نیازمند، امید به زندگی بخشید.

نخستین قربانی راننده کامیونی بود که علی اکبر حسین پور نام داشت. وی در اثر خونریزی مغزی به کما رفت و چند روزی در بیمارستان امام حسین شاهرود بستری بود تا اینکه با رضایت خانواده‌اش وی را به بیمارستان سینا در تهران منتقل کردند و با انجام عمل جراحی، سه عضو بدن وی به بیمارانی که در صف انتظار بودند اهدا شد.

سجاد حسین پور پسر قربانی در گفت‌وگو با همشهری درباره علت حادثه گفت: پدرم 46سال داشت و کاملا سالم بود. نمی‌دانم چرا یک دفعه چنین اتفاقی برایش افتاد. در حدود دو هفته پیش بود که دچار سردردهای عجیبی شد. فکر می‌کردیم به‌خاطر کم خوابی است؛ چون مرتب در جاده‌ها در سفر بود. برای همین قرص سردرد می‌خورد تا آرام شود.

غروب روز حادثه یک دفعه دچار سرگیجه شد و از حال رفت. من و مادرم فورا او را به بیمارستان امام حسین شاهرود رساندیم. پزشکان گفتند که فشارخونش بالا رفته و دچار تشنج شده است. در اثر این حادثه پدرم خونریزی مغزی کرد و به کما رفت. مدتی بعد هم پزشکان اعلام کردند که امیدی به برگشت او نیست. من، مادرم و خواهرانم وقتی فهمیدیم که او دیگر به زندگی برنمی‌گردد رضایت دادیم تا اعضای بدنش را اهدا کنند. به گفته پزشکان دو کلیه و کبد پدرم به بیماران نیازمند اهدا شد.

تصادف مرگبار

دومین قربانی مرد 35ساله‌ای به نام عباس کیانمهر بود که در اثر یک تصادف دچار مرگ مغزی شد. برادر قربانی در گفت‌وگو با همشهری گفت: ظهر 28خرداد‌ماه بود که برادرم با خودروی نیسان خود از محل کارش در شهرستان یاسوج به سمت اسفراین می‌رفت. در 30کیلومتری جاده میامی به گرمه بود که با یک خودروی نیسان دیگر که از روبه‌رو در حرکت بود تصادف کرد.

به‌دنبال این حادثه برادرم را به بیمارستانی در شاهرود منتقل کردیم. هشت روز در آنجا بستری بود تا اینکه به ما اعلام کردند که او در اثر ضربه به سرش دچار مرگ مغزی شده است. با اینکه از شنیدن این خبر شوکه شده بودیم اما من، مادرم و همسرش را راضی کردم و آنها رضایت دادند که اعضای بدن برادرم به بیماران نیازمند اهدا شود. برادرم پیش از این حادثه یک قبر در یکی از امامزاده‌های اسفراین برای خودش خریده بود و انگار می‌دانست زمان رفتنش رسیده است. او یک پسر 14ماهه داشت که این اتفاق افتاد.

دکتر سانازدهقانی مسئول واحد فراهم‌آوری اعضا در بیمارستان سینا نیز گفت: با رضایت خانواده این جوان چهار عضو بدن وی یعنی قلب، دو کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند، امید به زندگی بخشید.

منبع: همشهری آنلاین