همشهری آنلاین: معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: از 17 مرداد گوشت گوسفند با قیمت 17 هزار تومان و گوشت مخلوط گوساله 14 هزار تومان عرضه می‌شود و هر نوع قیمت دیگری غیر از این نرخ‌ها گران فروشی است و با آنها بشدت برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی در حاشیه ستاد تنظیم بازار امروز تهران با تشریح قیمت‌های جدید گوشت و مرغ همچنین از توزیع مرغ وارداتی از فردا خبر داد و گفت: گوشت گرم قرمز نیز از فردا از استان سیستان و بلوچستان وارد می‌شود و در تهران توزیع خواهد شد.

 وی افزود: در جلسه ستاد تنظیم بازار امروز تهران مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی تولید کنندگان گوشت مرغ را به صورت مستقیما به حوزه شرکت پشتیبانی امور دام جهت تهیه نهاده معرفی کند و بر اساس میزان تولید، نهاده مورد نیاز خود را بدون واسطه از این شرکت تامین کنند.

 ترکی گفت: در تفاهم نامه‌ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام منعقد می‌شود تولید کنندگان سویا را با قیمت 1100 تومان و ذرت را نیز با قیمت امروز تحویل خواهند گرفت و این تضمین نیز به تولید کنندگان داده خواهد شد تا در صورتی که قیمت مرغ کاهش پیدا کند وزارت جهاد کشاورزی با قیمت فعلی تولیدات آنها را خریداری کند تا متضرر نشوند.

 معاون برنامه ریزی استاندار تهران تصریح کرد: با روندی که در حوزه تولید مرغ در استان تهران وجود دارد و همچنین همکاری با استانهای همجوار از جمله گیلان و مازندران برای تهیه مرغ مورد نیاز تهران، محدودیت‌های ورود مرغ از استانهای همجوار برداشته شده و در حال حاضر هیچگونه مشکلی وجود ندارد و روند توزیع مرغ در بازار تهران همچون گذشته ادامه دارد.

 ترکی گفت: قیمت امروز مرغ در سطح بازارهای تهران 5 هزار و 200 تا 5 هزار و 400 تومان گزارش شده است و تاکید شده همان 5 هزار و 200 تومان در سطح استان قیمت واقعی مرغ باشد.

 وی ادامه داد: 20 هزار تن مرغ وارداتی از کشورها ترکیه و هشت هزار تن نیز از برزیل وارد می‌شود که این مرغ‌های منجمد در راه است و از فردا در کشور توزیع می‌شود که استان تهران نیز سهمیه‌ خود را از این مرغ‌های وارداتی خواهد داشت.

 ترکی بیان کرد: علاوه بر مرغ گرم تولیدی استان، روزانه 2 هزار تن مرغ منجمد ذخیره در بازارهای تهران توزیع می‌شود که تا پایان ماه رمضان این روند ادامه خواهد داشت و هیچگونه مشکلی از لحاظ تولید و توزیع مرغ در تهران نخواهیم داشت.

 به گفته معاون برنامه ریزی استاندار تهران قیمت مرغ منجمد که در استان توزیع می‌شود 4 هزار و 400 تومان است.

 وی درباره میزان تخلفات گزارش شده در توزیع و عرضه مرغ از ابتدای ماه رمضان تا کنون گفت: با توجه به تشدید بازرسی‌ها در سطح استان تهران این تخلفات کاهش داشته و بر اساس آخرین آمار از ابتدای ماه رمضان تا کنون از 5 هزار و 626 بازرسی، هزار و 379 برگه گزارش تشکیل و به تعزیرات معرفی شده که ارزش ریالی جریمه این واحدها حدود هشت میلیارد تومان است.

 به گفته وی همچنین سه واحد توزیع کننده مرغ نیز به علت گران فروشی پلمپ شده که دو مورد از این واحدها مربوط به میدان بهمن بوده است.

 ترکی همچنین درباره ساماندهی قیمت گوشت قرمز در سطح استان نیز گفت: واردات گوشت قرمز از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده و از فردا اولین محموله این واردات در بازار تهران توزیع می‌شود.

 وی افزود: مصرف گوشت قرمز استان روزانه 450 تن است و 150 تن کسری وجود داردکه بر اساس تفاهم نامه‌ای که شرکت پشتیبانی امور دام استان انجام داده واردات گوشت قرمز گرم از سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

 معاون برنامه ریزی استاندار تهران گفت: بر اساس آخرین نتیجه بررسی‌ها قیمت تمام شده گوشت گوساله گرم 14 هزار تومان و گوشت گوسفند نیز 17 هزار تومان است و هر قیمتی به جز این نرخ‌ها گران فروشی محسوب می شود و با عوامل آن به شدت برخورد خواهیم کرد.

 وی عرضه گوشت گوسفندی و گوساله گرم را که هم اکنون در فروشگاه‌ها زنجیره‌ای استان تهران با قیمتی بیش از 21 هزار تومان عرضه می شود را گران فروشی عنوان کرد و گفت: از فردا که قیمت‌ها مشخص و اعمال می‌شود نباید بیش از نرخ مصوب اعلام شده گوشت گرم عرضه شود لذا با احتساب بسته بندی و قطعه بندی گوشت و عرضه آن در فروشگاه‌ها قیمت گوشت گوسفند نباید بیش از 19 هزار تومان باشد.

 ترکی خاطرنشان کرد: در تولید و عرضه گوشت قرمز هیچگونه مشکلی در سطح کشور و استان وجود ندارد و تدابیر لازم نیز برای مناسبت‌ها از جمله ماه محرم که پیش روست اتخاذ شده است و کمبودی را نخواهیم داشت.

منبع: همشهری آنلاین