سه‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

گروه اقتصادی: بالا ماندن قیمت پیاز در مرز هر کیلو هزار تومان موجب شده تا مسئولان وعده‌های تازه‌ای برای کاهش قیمت این محصول تا 20روز آینده مطرح کنند.

پیاز

کاهش تولید و عرضه علت اصلی افزایش قیمت پیاز بوده و تا 20روز آینده با عرضه این محصول از سه مرکز عمده تولید پاییزه و زمستانه از اصفهان، آذربایجان غربی و تبریز قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان که دو هفته پیش وعده کاهش قیمت پیاز طی مدت دو هفته را مطرح کرده بود مجددا کاهش قیمت این محصول را منوط به افزایش عرضه از سه مرکز عمده تولید پاییزه و زمستانه پیاز در اصفهان، آذربایجان غربی و تبریز تا 20روز آینده کرده است.

حسین مهاجران درباره دلایل افزایش قیمت پیاز به ایسنا گفت: چهار مرکز در فصل تابستان پیاز تولید می‌کنند که مهم‌ترین آن اصفهان است اما با توجه به اینکه در دو سال گذشته در این مراکز به میزان زیادی پیاز کاشت و تولید شد، قیمت آن بسیار کاهش یافت و کشاورزان متضررشدند و این امر موجب کاهش تولید پیاز در سال‌جاری و افزایش قیمت این محصول نسبت به دو سال گذشته شد، به‌نحوی که اکنون پیاز حدود هزار تومان به فروش می‌رسد. وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی در این زمینه متولی است، گفت: این وزارتخانه باید میزان کاشت را بررسی کرده و براساس میزان مصرف پیش‌بینی و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 180354

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز