گروه حوادث: دزد سابقه‌دار برای اینکه از سوی پلیس شناسایی نشود هنگام سرقت تغییر چهره می‌داد.

سارق هزارچهره که کیوان نام دارد این مرد و همدستانش با حضور در اتوبوس‌ها و قطارهای مترو دست به جیب‌بری از مسافران می‌زدند. دوم آبان‌ماه و لحظاتی بعد از سرقت از آخرین مالباخته دستگیر شد. آن روز مأموران پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران که برای شناسایی سارقان جیب بر در ایستگاه اتوبوس بی‌آرتی خیابان انقلاب مستقر بودند متوجه مرد جوانی شدند که سراسیمه از اتوبوس پیاده شد و با عجله خودش را به آن سوی خیابان رساند.

مأموران که به این مرد مشکوک شده بودند او را تعقیب کردند و متوجه شدند که مرد جوان بعد از ورود به رستورانی در محدوده میدان فردوسی، مقدار زیادی پول از جیبش خارج و شروع به شمردن آنها کرد. مأموران که شک نداشتند وی سارق جیب بر است، او را دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

در انگشت‌نگاری مشخص شد که اسم واقعی این مرد کیوان است و او تا‌کنون چندین بار به اتهام کیف‌قاپی و جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده است. درحالی‌که کیوان مدعی بود بی‌گناه است، مأموران با شکایت مرد جوانی روبه‌رو شدند که مدعی بود روز قبل پول‌هایش در داخل مترو به سرقت رفته است.

جوان شاکی وقتی مقابل کیوان قرار گرفت درحالی‌که شگفت زده شده بود او را شناسایی کرد و گفت: در زمان سرقت، قصد سوار شدن به قطار را داشتم که این شخص مرا هل داد و تلاش می‌کرد سوار قطار شود اما لحظاتی بعد از من فاصله گرفت و از سوار شدن به قطار منصرف شد. همان لحظه شک کردم و دستم را داخل جیبم بردم اما از یک میلیون و 500هزار تومانی که در جیبم بود، خبری نبود. با اظهارات مرد جوان، کیوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ارتکاب ده‌ها فقره کیف قاپی با همدستی دو نفر از دوستانش به نام‌های ناصر و داریوش اعتراف کرد. او گفت: با همدستانم در داخل زندان آشنا شدم.

پس از آزادی ما با تشکیل یک گروه سه نفره شروع به جیب بری در داخل اتوبوس‌های بی‌آری تی و مترو و محل‌های شلوغ کردیم. شگردمان اینگونه بود که ناصر و داریوش در نقش سیاه کن وارد عمل می‌شدند و تا حواس سوژه مورد نظرمان پرت می‌شد من در یک چشم بر هم زدن، محتویات جیب فرد مورد نظر را خالی می‌کردم و پا به فرار می‌گذاشتم. بعد از سرقت، پولی که از این راه به‌دست آورده بودیم، به‌صورت مساوی بین ما تقسیم می‌شد و بعد به سراغ سوژه دیگر می‌رفتیم. با اعترافات مرد جوان، دو همدست دیگر او نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر شدند و در بازجویی‌ها به ارتکاب ده‌ها فقره سرقت و جیب‌بری اعتراف کردند.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کیوان هنگام سرقت‌هایش برای اینکه شناسایی نشود چهره‌اش را تغییر می‌داده و هر بار با یک چهره متفاوت دست به سرقت می‌زده‌است.وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال می‌رود متهمان سرقت‌های متعددی را در سطح شهر رقم زده باشند، از شاکیان احتمالی درخواست می‌شود برای شناسایی آنها به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع: همشهری آنلاین