همشهری آنلاین: ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس، اظهارات رادان درباره امنیت انتخابات، تأکید جبهه پیروان خط امام و رهبری بر فعالیت انتخاباتی زیر چتر جامعتین و نتیجه‌گیری انتخاباتی از کنگره رهپویان انقلاب اسلامی سرتیتر اخبار انتخاباتی چهارشنبه 15 آذر هستند.

اظهارنظر کننده / خبر

جزئیات اظهارنظر / خبر

بررسی جرئیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
- منبع: مهر

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات نباید کاندیدای ریاست جمهوری باشند. به این ترتیب کاندیداتوری اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات ممنوع شد.

* نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حذف دادستان کل کشور از هیات اجرایی انتخابات مخالفت کردند.

* بر اساس رأی نمایندگان، وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و زیر نظر هیئت اجرایی مرکزی انتخابات اقدام می کند.
* طبق ماده 4 این قانون ترکیب اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات شامل وزیر کشور (به عنوان رئیس)، یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتخاب مجلس، دادستان، وزیر اطلاعات، تعداد 7 نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردم است.

سردار احمدرضا رادان
جانشین فرمانده ناجا
- منبع: ایسنا

* با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری که در پیش داریم و تلاش‌های معاندان و دشمنان برای تحت‌الشعاع قرار دادن این انتخابات است باید از هم‌اکنون آمادگی لازم را برای برقراری امنیت انتخابات داشته باشیم که اهتمام و جدیت در آموزش یگان‌های انتظامی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای ایجاد این آمادگی می‌تواند موثر باشد.

احمد کریمی اصفهانی
دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار
و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری
- منبع: فارس

* در انتخابات پیش‌رو قرار نیست جبهه پیروان خط امام و رهبری، سریعاً به مصداق برسد لذا تا کنون سیاست‌های راهبردی خود را تنظیم کرده و ارتباط با گروه‌ها و تشکل‌های مختلف را دنبال می‌کنیم. همکاری با جامعتین یکی از سیاست‌های ماست و چتر جامعتین باید بالای سر جبهه باشد؛ از این رو در انتخابات آینده نیز یقیناً چنین چیزی خواهد بود.

محمود حمیدی
دبیر کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
- منبع: فارس

* تبیین مواضع در حوزه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها از اهداف کنگره سراسری جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است که با شعار «مقاومت مدبرانه، پیشرفت عادلانه» از 15 تا 17 آذر ماه در مشهد برگزار می‌شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها