همشهری آنلاین: تیراندازی یک مرد مسلح در یک خوابگاه و یک کلاس‌ درس در دانشگاه فنی ویرجینیا دست کم 33 کشته به جای گذاشت و مرگبارترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا را آفرید.

به گزارش سی‌بی‌اس نیوز به نقل از منابع اف‌بی‌ای این مرد مسلح  دوشنبه 16 آوریل (27 فروردین) در دو حادثه جداگانه با استفاده از دو اسلحه کمری به تیراندازی پرداخت که باعث مرگ 32 نفر و مجروح‌شدن 29 نفر شد و در انتها به زندگی خود هم خاتمه داد.

تا به حال هیچ انگیزه‌ای برای این تیراندازی ذکر نشده است.[سابقه موضوع]


چارلز استگر رئیس دانشگاه فنی ویرجینیا این حادثه را مصیبتی با ابعادی بی‌سابقه و عظیم توصیف کرد.

به گفته رئیس پلیس دانشگاه یک دانشجو در حادثه اول در ساهت 7:15 صبح به وقت محلی  در یک  خوابگاه در محوطه دانشگاه  و بقیه افراد در حادثه دوم به فاصله 2 ساعت در یک کلاس درس در سوی دیگر دانشگاه به قتل رسیدند.

تا قبل از این حادثه مرگبارترین حادثه تیراندازی در یک محوطه دانشگاهی در آمریکا  در سال 1966 در دانشگاه تگزاس رخ داده بود، که در ان فردی به نام چارلز ویتمن با تیراندازی از طبقه بیست و هشتم یک برج ساعت پیش از کشته شدن بوسیله پلیس 16 نفر را کشت.

مرگبارترین تیراندازی جمعی در آمریکا تا پیش از این نیز در سال  1991 در کیلین تگزاس رخ داده بود که در آن مردی به نام جرج هنارد با حمله به درون یک کافه تریا 23 نفر را کشت و بعد به زندگی خودش خاتمه داد.

تیراندازی‌ها باعث وحشتزدگی و سردرگمی در محوطه دانشگاه فنی ویرجینیا شدو شاهدان گزارش دادند که دانشجویان از پنجره کلاس‌ها بیرون می‌پریدند تا از تیراندازی فرار کنند.
دانشجویان و استادان برخی از مجروحان را خودشان به بیمارستان منتقل کردند و منتظر امبولانس‌ها باقی نماندند.

پلیس با جلیقه‌های ضدگلوله و سلاح‌های تهاجمی محوطه دانشگاه را تحت کنترل گرفته است.

سخنگوی کاخ سفید گفت جرج بوش از این حادثه تکان خورده است و نانسی پلوسی در جلسه مجلس نمایندگان آمریکا به یادبود قربانیان یک دقیقه سکوت اعلام کرد

برچسب‌ها