کارشناسان بین‌المللی زیست‌محیطی اعلام کردند: همزمان با نزدیک شدن به روز جهانی محیط‌زیست، نمایشگاهی مرتبط با موضوعات زیست‌محیطی به‌منظور تأکید بر اهمیت حفاظت از محیط‌زیست جهان در استرالیا برگزار می‌شود.

 به گزارش مای دیلی نیوز، نمایشگاه روز جهانی محیط‌زیست قرار است اوایل ماه جاری میلادی(ژوئن) با شعار برگزیده سازمان ملل متحد تحت عنوان «فکر کنید، بخورید و حفاظت کنید» برگزار شود.

در این نمایشگاه افراد و صنایع مختلف برای حفاظت از محیط‌زیست و زندگی پایدار اکولوژیکی روی زمین، متعهد خواهند شد. شعار انتخابی این روز اقدامی در جهت مبارزه با هدر دادن منابع غذایی و معضل کمبود موادغذایی است تا مردم دنیا را تشویق کند که پیش از خوردن، بیندیشند و در جهت حفظ محیط‌زیست و جلوگیری از هدر رفتن موادغذایی تلاش کنند.

مسئول برگزاری این مراسم گفت: تمرکز ما در این نمایشگاه این است که چگونه می‌توان فکر کرد، موادغذایی را به شیوه صحیح مصرف کرد و از هدر رفتن آن پرهیز کرد تا از تخریب محیط‌زیست و اکوسیستم‌های طبیعی جلوگیری شود. این گزارش می‌افزاید همزمان با برگزاری این نمایشگاه با شیوه‌های جذاب و گیرا در زمینه روش‌های مؤثر برای حفاظت از محیط‌زیست به افراد آموزش داده و اطلاع‌رسانی می‌شود.