همشهری آنلاین: امروز (30 ماه جون، 9 تیرماه) کنسرت‌های موفق رولینگ استون، مرگ عکاس پیشکسوت آمریکایی در نیویورک، ثبت بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی جهان در مراکش و اکران جدید فیلم رابرت رودریگز با چند ستاره‌ هالیوود، از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، روزنامه تلگراف با انتشار عکسی از رولینگ استون، خواننده و آهنگساز شناخته شده موسیقی جهان به تمجید از جدیدترین کنسرت‌ها و اجراهای این هنرمند پرداخته و نویسنده مطلب معتقد است که رولین استون در هر اجرای خود یک بمب جدید منفجر می‌کند.

مرگ برت استرن، عکاس مشهور آمریکایی در 83 سالگی یکی از خبرهایی بود که واشنگتن پست، نیویورک پست و بی.بی.سی به آن پرداخته بود.

برت استرن، عکاس شناخته‌شده و سرشناس آمریکایی که بیشتر به‌خاطر عکس‌هایی که از مریلین مونرو انداخته بود، مشهور بود، در ۸۳ سالگی در نیویورک درگذشت. شانا لامایستر، فیلم‌ساز  آمریکایی که به گفته خودش در سال ۲۰۰۹ میلادی به صورت پنهانی با برت استرن ازداوج کرده، تائید کرده که او در خانه‌اش در نیویورک درگذشته است. استرن چند هفته پیش از مرگ مریلین مونرو، عکس‌هایی از او برای مجله ووگ گرفت که از مشهورترین عکس‌های این بازیگر است. او همچنین از چهره‌های سرشناس دیگری  مانند: اودری هپبورن، سوفیا لورن، ترومن کاپتی، الیزابت تیلور و توویگی نیز عکاسی کرده بود. لامایستر درباره استرن گفته: "عکس‌های او برای همیشه زنده خواهند ماند و نسل‌های بعدی را شگفت‌زده خواهند کرد. آثاری که دیگر فراتر از عکس هستند و اثری هنری به‌شمار می‌روند."

استرن در طول سه روزی که با مونرو بود بیش از دو هزار و 500 عکس از او گرفت. او 6 هفته پیش از مرگ مونرو در سال ۱۹۶۲ میلادی در هتل بل‌ایر در لس‌آنجلس از او عکاسی کرد. تعدادی از این عکس‌ها که هیچ وقت در مجله ووگ منتشر نشد، ۲۰ سال بعد در سال ۱۹۸۲ میلادی در قالب کتابی با عنوان "آخرین نشست" و تعدادی دیگر در کتاب دیگری در سال ۲۰۰۰ میلادی منتشر شد. به نوشته بی.بی.سی، همچنین ۳۶ قطعه عکس از این مجموعه در یک حراجی در نیویورک در سال ۲۰۰۸ میلادی به قیمت حدودا ۱۵۰ هزار دلار فروخته شد.

لس‌آنجلس تایمز یک گفت‌وگوی تحلیلی بلند با بیانسه، خواننده مشهور آمریکایی منتشر کرده که در این گفت‌وگو بیانسه تقریبا درباره تمام مسائل زندگی‌اش با خوانندگان و طرفدارانش سخن گفته است. این خواننده گفته که می‌خواهد در سال‌های آینده باز هم قدم‌های بزرگی را در عرصه موسیقی بردارد.

رویترز با انتشار خبر ثبت جهانی بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی جهان در مراکش به کمک 365 هنرمند، نوشته: در یک نشست بین‌المللی با حضور 365 هنرمند ، ترسیم بزرگ‌ترین تابلوی هنری جهان بر روی پارچه و ثبت آن در کتاب گینس مورد بررسی قرار می‌گیرد. به نوشته این خبرگزاری، انجمن آفرینش‌های هنری مراکش‌ میزبان 365 هنرمند از سراسر جهان خواهد بود تا برای اجرای پروژه ترسیم بزرگ‌ترین تابلوی نقاشی جهان بر روی پارچه و ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس با عنوان "جوانان و محیط‌زیست؛ ترسیم آینده‌ای سبز" آماده شود.

اسکرین‌دیلی در خبری از جدیدترین فیلم رابرت رودیگز نوشته و آورده: خالق ˝روزی روزگاری در مکزیک˝ و ˝شهر گناه˝ پاییز امسال، تریلر جنایی و اکشن ˝ساطور کشتار˝ را با نقش‌آفرینی جمعی از ستاره‌های هالیوود روانه پرده نقره‌ای می‌کند.

رابرت رودریگز، فیلم‌ساز شناخته شده و مطرح سینما و خالق فیلم‌های مطرحی هم‌چون "روزی روزگاری در مکزیک"، "شهر گناه"، "سیاره وحشت" و "جاسوس کودکان" پاییز امسال تریلر جنایی و اکشن "ساطور کشتار" را که بر اساس فیلم‌نامه‌ای که خودش به همراه کلی وارد نوشته، روانه پرده‌های سینماهای جهان می‌کند. کمپانی‌های آلدامیسا انترتیمنت، 1821 پیکچرز و کوئیک دراو پروداکشنز تهیه و تولید جدیدترین فیلم رابرت رودریگز را که چندین چهره مطرح سینمایی ایفای نقش می‌کنند و تصاویر آن در شهرهای آستین و تگزاس فیلم‌برداری شده را برعهده داشتند و داستان آن درباره یک عملیات ویژه ارتش ایالت متحده با یکی از گنگسترهای خطرناک مکزیکی است که به یک سلاح بسیار کشنده و خطرناک دسترسی پیدا کرده‌است. این سلاح به قدری کشنده و خطرناک است که استفاده از آن می‌تواند تعادل قدرت در دنیا را به‌هم بزند.

در اکشن جنایی "ساطور کشتار" بازیگران مطرحی مانند:جسیکا آلبا، مل گیبسون، لیدی گاگا، دنی تریجو، چارلی شین، میشلیه رودریگز، سوفیا ورگارار، ونسا هاگنز، الکسا وگا، کوبا گودینگ، ادوارد جیمز اولموس، ویلیام سادلر، دمیان بیچر و آنتونیو باندراس ایفای نقش کردند.

منبع: همشهری آنلاین