همشهری‌آنلاین: امروز (23جون، 2 تیرماه) نگاهی به نقاشی‌های جدید رابرت کینگستون، بازی آرنولد شوارتزنگر در فیلمی با موضوع زامبی‌ها، گذشتن دانلود غیرقانونی سریال "بازی بر سر تخت" از مرز 5 میلیون، صدرنشینی محصول جدید کمپانی دیزنی در باکس‌آفیس، صدرنشینی رمان "دوزخ" برای پنجمین هفته متوالی در آمریکا و انتخاب بندر رتردام هلند به‌عنوان پایتخت فستیوال‌های اروپا، از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

روزنامه

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، واشنگتن‌پست در یکی از تیترهای اصلی خود به انتشار عکس‌هایی از جدیدترین تابلوهای نقاشی رابرت کینگستون، نقاش شناخته شده اهل کالیفرنیا، با موضوع‌هایی همچون جاده و راه‌ها، مناظر طبیعی و پروژه‌های ساخت‌وساز و نیز به بررسی آثار این هنرمند پرداخته است.

قطعی‌شدن بازی آرنولد شوارتزنگر، بازیگر شناخته شده هالیوود و فرماندار پیشین ایالت کالیفرنیا در فیلم "مگی" با موضوع زامبی‌ها، از خبرهای اصلی هالیوودریپورتر و سینمالند بود.

در این فیلم آرنولد در نقش پدری بازی می‌کند که دخترش توسط ویروسی که در سراسر کشور شیوع پیدا کرده و انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند، آلوده شده است. فیلم‌نامه "مگی" را جان اسکات سوم نوشته و هنری هابسن، کارگردانی آن را برعهده دارد. آخرین و جدیدترین فیلم آرنولد شوارتزنگر با عنوان "خرابکاری" از 24  ژانویه 2014 در سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود.

بی.بی.سی در خبری از گذشتن دانلود غیرقانونی سریال "بازی بر سر تخت" از مرز 5/2 میلیون بار دانلود خبر داده و نوشته: براساس آمار به‌دست آمده در فصل بهار از میان سریال‌های آمریکایی سریال "بازی بر سر تخت" با 5/2 میلیون بار بیشترین میزان دانلود غیرقانونی را در دنیا داشته و پس از آن بیگ بنگ تئوری با 2/9 میلیون بار و "آشنایی با مادر" با 2/85 میلیون بار رتبه‌های دوم و سوم را دارند.

در این فهرست همچنین نام سریال‌های معروف دیگری چون "مرد متحرک"، "هانیبال"، "وایکینگ‌ها"،‌ "خاطرات خون‌آشام"،‌ "خانواده مدرن" و "انتقام" نیز دیده می‌شود که بین 1700 تا 2700 بار از طریق سایت‌های غیرقانونی دانلود شده‌اند.

باکس‌آفیس‌نیوز، ورایتی، هالیوودنیوز و اسکرین‌دیلی اخبار باکس‌آفیس سینماهای آمریکا و کانادا را منعکس کرده و در این‌باره نوشته‌اند: کمپانی دیزنی با فروش 81 میلیون دلاری انیمیشن جدید "دانشگاه هیولاها" تا پایان روز شنبه (دیروز)، در رقابتی سخت، رقیب قدرتمند خود یعنی کمپانی پارامونت پیکچرز را که اکشن سینمایی "جنگ جهانی زد" را روانه پرده‌ سینماها کرده بود، پست‌سر گذاشت و درصدر باکس‌آفیس قرار گرفت.

انیمیشن سینمایی "دانشگاه هیولاها" ساخته دن اسکنلون، محصول جدید کمپانی دیزنی در نخستین هفته اکران خود تا پایان روز شنبه، 23 ماه جون 2013 با در اختیار داشتن 4هزارو 4 سالن سینما، توانست با 81 میلیون دلار فروش در صدر باکس‌آفیس قرار بگیرد. این در حالی‌ست که اکشن سینمایی "جنگ جهانی زد" با کارگردانی مارک فوستر و نقش‌آفرینی برد پیت، محصول جدید کمپانی پارارمونت پیکچرز، در نخستین هفته اکران خود تا پایان روز شنبه، 23 ماه جون 2013، با در اختیار داشتن 3هزار و 607 سالن سینما و 62 میلیون دلار فروش در جایگاه دوم باکس‌آفیس قرار گرفت. فیلم اکشن و ابرقهرمانانه "سوپرمن" (مرد فولادی) ساخته زک اشنایدر، محصول کمپانی برادران وارنر نیز در دومین هفته اکران خود با در اختیار داشتن 4هزارو 207 سالن سینما و 63 درصد اُفت فروش نسبت به هفته قبل، توانست با 43/5 میلیون دلار فروش جایگاه سوم باکس‌آفیس را از آن خود کند.

قرار گرفتن رمان "دوزخ"، جدیدترین اثر دن براون، برای پنجمین هفته متوالی در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ادبیات داستانی آمریکا یکی از خبرهای رویترز بود.

"دوزخ" جدیدترین اثر نویسنده‌ "کد داوینچی" این هفته‌ نیز برای پنجمین هفته متوالی، جایگاه نخست جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های حوزه ادبیات داستانی را از آن خود کرد. این فهرست دربردارنده‌ آمار کتابفروشی‌های دولتی، مستقل، زنجیره‌ای و پخش‌کنندگان مستقل در سراسر آمریکاست.

رمان دن براون در گروه کتاب‌های ادبیات داستانی با جلد سخت قرار گرفت و از نظر فروش از رمان‌ "و کوه‌ها طنین می‌افکنند" نوشته خالد حسینی که رتبه دوم را از آن خود کرده‌، جلوتر است.

یورونیوز در خبری از انتخاب شهر رُتردام، بزرگ‌ترین بندر اروپا و پایتخت معماری و شهرسازی کشور هلند، به‌عنوان پایتخت فستیوال‌ کشورهای اروپایی سال 2013 خبر داده و نوشته: شهر بندری رُتردام، به‌عنوان شهری چند فرهنگی و چند ملیتی امسال میزبان فستیوال‌های گوناگون از جمله فستیوالی با نام "رتردام نامحدود" است.

مدیر بخش فرهنگی شورای شهر با بیان این‌که؛ رُتردام شهری است با بلندپروازی‌هایی زیاد در عرصه فرهنگ؛ فرهنگی که در قالب فستیوال‌های فرهنگی هنری ارائه می‌شود، گفت: در رُتردام هنر و فرهنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. فرهنگ و هنری که در فستیوال‌های مختلف ارائه می‌شوند فستوال‌هایی که هزینه‌ای زیادی ندارند و در مکان‌های عمومی برگزار می‌شوند.

کد خبر 220096
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز