همشهری‌آنلاین: امروز (11 جون، 21 خردادماه) خبر انتشار پوستر دومین فیلم سه‌گانه ˝هابیت˝، حضور دوباره جیسون استتهام با ˝رستگاری˝ در پرده‌های سینما، فروش تکالیف درسی شارلوت برونته، میزبانی شهر فرشتگان از چهره‌های سرشناس سینمای جهان در فستیوال بین‌المللی فیلم لس‌آنجلس، کشف ˝گنج وایکینگ‌ها˝ در نروژ، حضور فیلم ˝گذشته˝ ساخته اصغر فرهادی در فستیوال فیلم مونیخ و برگزاری نمایشگاه مونوگرافیک کامیل پیسارو در موزه تیسین بورنه میتسا شهر مادرید، از جمله خبرها و مطالب جالب توجه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

internationalmedia

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، خبر انتشار پوستر دومین فیلم سه‌گانه "هابیت" را سان‌دیلی منعکس کرده و در این‌باره نوشته: کمپانی برادران وارنر اولین پوستر فیلم "هابیت: ویرانی اسموگرا" را در توئیتر منتشر کرد. این پوستر در حالی منتشر‌شده که قرار است از روز22 آذرماه (13 دسامبر 2013 ) اکران هابیت: ویرانی اسموگ با کارگردانی پیتر جکسون از تولیدات کمپانی‌های نیولاین و برادران وارنر آغاز شود.

اولین فیلم هابیت با عنوان "هابیت: یک سفر غیرمنتظره" دسامبر پیش اکران شد . مجموعه فیلم‌های هابیت پیش‌درآمدی بر "ارباب حلقه‌ها"  فانتری حماسی جی آر.آر.تالکین است که پیتر جکسون حدود یک دهه پیش از روی آن‌ها سه فیلم برنده اسکار ساخت.

اسکرین مووی در یکی از مطالب اصلی خود حضور دوباره جیسون استتهام، بازیگر شناخته شده، مطرح و پرطرفدار هالیوود را در حالی‌که این روزها فیلم "سریع و خشمگین6" را روی پرده سینماهای جهان دارد، را بررسی کرده بود.

فیلم‌نامه "رستگاری" را که قرار است 7 تیرماه (28 ماه جون2013) اکران خود را آغاز کند، خود استیون نایت به رشته تحریر درآورده و داستان آن داستان فیلم در مورد مردی بی‌خانمان است که عضو پیشین نیروهای ویژه بوده و با توجه به حوادثی که برایش رخ داده تصمیم گرفته  شخصیت خود را تغییر دهد. این مرد با بازی جیسون استتهام در دنیای مجرمین لندنی به دنبال این شانس است تا خود را به جای فرد دیگری جا بزند و پس از آن به فردی انتقام‌جو تبدیل شود.

استیون نایت که هم اکنون درگیر چهار پروژه سینمایی به طور هم‌زمان است، صحنه‌های جدیدترین ساخته خود را با تهیه‌کنندگی کمپانی‌های لیون استیج، آی.ام گلوبال و شوباکس فیلمز در شهر لندن و استودیو lane 3Mills فیلم‌برداری کرده است. "رستگاری" دومین فیلم با بازی جیسون استتهام است که امسال روی پرده می‌رود. او که این روزها فیلم پر فروش "سریع و خشمگین6" را روی پرده دارد، پس از "رستگاری" دو فیلم "Homefront" و "گرما" را نیز آماده اکران دارد.

فروش تکالیف درسی شارلوت برونته به قیمت 50 هزار پوند مطلبی بود که روزنامه بریتانیایی گاردین به آن پرداخته و در این‌باره نوشته: مقاله‌ای که شارلوت برونته، رمان‌نویس شناخته‌شده به‌عنوان تکلیف درسی نوشته بود، به قیمت 50 هزار پوند از سوی انجمن «برونته» خریداری شد. برونته این مقاله یک صفحه‌ای را به‌عنوان تکلیف کلاس فرانسه به نگارش درآورده بوده است.

این اثر که با موضوع "عشق به والدین" نوشته شده، قرار است در روستای هاروث یورکشایر، محل زندگی این رمان‌نویس کلاسیک در معرض دید عموم قرار گیرد. مقاله برونته دسامبر سال گذشته در کتابخانه‌ای شخصی کشف شد.

رویترز و واشنگتن‌پست از کشف یک کیسه‌ مملو از سکه‌های طلا و نقره که باستان‌شناسان به آن لقب "گنج وایکینگ‌ها" را داده‌اند، در نروژ خبر دادند. در این مطلب آمده: این کیسه در جریان کاوش‌های باستان‌شناسان نروژی در بقایای یک قلعه تاریخی در این کشور کشف شده است. این سکه‌ها قدمتی هزار و 230 ساله دارند و از آنها به‌عنوان قدیمی‌ترین سکه‌های کشف‌‌شده در نروژ نام برده می‌شود. تا قبل از کشف اخیر، قدیمی‌ترین سکه‌های کشف شده در نروژ حدود هزار و 150 سال قدمت داشتند.

خبر حضور فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی در فستیوال فیلم مونیخ هم از تیترهای هالیوود ریپورتر بود. در این مطلب آمده: تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی در بخش بین‌الملل سی‌ویکمین دوره فستیوال فیلم مونیخ حضور دارد. در این بخش 16 فیلم برای دریافت جایزه ARRI/OSRAM رقابت می‌کنند. برگزارکنندگان فستیوال مونیخ در عین حال یک بخش را به مرور آثار سورنتینو اختصاص داده‌اند. یک بخش مرور آثار هم به الخاندرو خودوروسکی ،کارگردان شیلیایی اختصاص داده شده که تازه‌ترین فیلم او "رقص واقعیت" در بخش CineMasters  نمایش داده می‌شود. همچنین مایکل کین، بازیگر بریتانیایی برنده اسکار نیز جایزه یک عمر دستاورد فستیوال مونیخ را دریافت می‌کند.

فیلم "گذشته" داستان مردی به نام احمد با بازی علی مصفا است که بعد از چهار سال از ایران به فرانسه باز می‌گردد تا مراحل نهایی طلاق از همسرش ماری (بژو) را تمام کند، غافل از این‌که او هم اکنون با مرد دیگری به نام سمیر (طاهر رحیم) در ارتباط است و قصد ازدواج با او را دارد.

لس‌آنجلس تایمز و یو.اس.ای تودی یکی از تیترهای مهم خود را به برگزاری نوزدهمین دوره فستیوال بین‌المللی فلیم لس‌آنجلس اختصاص داده‌اند. این فستیوال به عنوان یکی از معتبرترین فستیوال‌های سینمایی جهان در حالی از فردا شب در شهر فرشتگان آغاز به کار می‌کند که بر اساس اعلام برگزارکنندگان این دوره، امسال طی 10 شب برگزاری این فستیوال بیش از 200 فیلم بلند، کوتاه و ویدئویی روی پرده می‌رود. بر اساس برنامه اعلام شده از سوی برگزارکنندگان این فستیوال در نمایش ویژه قبل از فستیوال فیلم سینمایی "مردی از فولاد" ساخته زک اسایدر روی پرده می‌رود و قرار است پس‌فردا (13جون، 23 خردادماه) با نمایش فیلم "من خیلی هیجان زده‌ام" ساخته پدرو آلمادوار، کارگردان شناخته شده و مطرح اسپانیایی، به عنوان فیلم افتتاحیه،  نوزدهمین دوره فستیوال فیلم لس‌آنجلس به طور رسمی آغاز به کار می‌کند. همچنین در مراسم افتتاحیه این دوره فستیوال فیلم لس‌آنجلس از سینماگران مطرحی همچون: دیوید ممت، ریکی جی، دیوید اوراسل و اسپایک جونز نیز تقدیر می‌شود.

افتتاح نمایشگاه آثار تک‌نگاره‌ای یا مونوگرافیک کامیل پیسارو، نقاش شناخته شده امپرسیونیست قرن 19 میلادی در موزه تیسین بورنه میتسا در شهر مادرید اسپانیا نیز یکی از خبرهایی بود که یورونیوز به آن پرداخته است.

در این مطلب آمده: این نمایشگاه اولین نمونه از این نوع در مادرید است و برگزارکننده نمایشگاه درباره آن گفته: "جنبش هنری امپرسیونیسم بسیار فردگرایانه است، مونه، رنوار و اغلب استادان و نقاشان برجسته این سبک به پرورش شاگرد، مقلد یا پیرو علاقه‌ای نداشتند ولی در این سبک پیسارو از معدود نقاشانی بود که با سخاوت و دست و دلبازی به هنرمندان جوان تعلیم می‌داد از جمله به پل سزان کمک کرد که امپرسیونیسم را بفهمد. به گوگن کمک کرد تا یک نقاش حرفه‌ای بشود و احتمالا در سال‌های 1880 میلادی به ونگوگ مشاوره و راهنمایی می‌داده است. او حتی به نئوامپرسیونیست‌هایی مانند سورات، سنیاک و حتی ماتیس کمک می‌کرده است."

این نمایشگاه تا اواسط ماهشهریورماه (سپتامبر 2013) در شهر مادرید دایر است و پس از آن در بارسلون برگزار می‌شود.

کد خبر 218344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز