همشهری ‌آنلاین: امروز اول تیر (22 ژوئن) وداع نویسنده 81 ساله کانادایی با دنیای نویسندگی، محکومیت دوپاردیو به جرم رانندگی، برپایی بزرگ‌ترین نمایشگاه لگوی جهان در نیویورک، زندگی چاوز مقابل الیور استون و حضور مورگان فریمن و لیام نیسون در انمیشین The Lego، از جمله خبرهای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی است :

mediainternational

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، یکی از تیترهای اصلی آسوشیتدپرس و بی.بی.سی خبر وداع آلیس مونرو، نویسنده 81 ساله کانادایی با دنیای نویسندگی بود.

براساس این خبر، آلیس مونرو، نویسنده 81 ساله و شناخته شده کانادایی، کمتر از یکسال پس از وداع فیلیپ راس، دیگر نویسنده سرشناس هموطنش، از دنیای نویسندگی خداحافظی کرد. مونرو، که به عقیده بسیاری یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان داستان کوتاه‌ در دنیاست، در گفت‌وگویی با نشنال‌پست کانادا گفته: "احتمالا دیگر داستانی ننویسم."

مونرو همچنین در پاسخ به این نکته که کناره‌گیری او از دنیای نویسندگی، موجب ناامیدی و سرخوردگی علاقه‌مندان‌ آثارش می‌شود،‌ گفته: "به آنها بگویید کتاب‌های قدیمی را دوباره و چند باره بخوانند که تعدادشان هم زیاد است."

مونرو که اهل اونتاریو در کاناداست،‌ به‌عنوان استاد نگارش داستان کوتاه شهرت دارد.او در سال 2006 میلادی جایزه‌ بوکر بین‌المللی را از آن خود کرد. "زندگی عزیز"، آخرین مجموعه داستان مونرو هم پاییز گذشته منتشر شد.

فرانس‌پرس از محکومیت دوپاردیو خبر داد و نوشت: دادگاهی در پاریس، ژرار دوپاردیو، بازیگر فرانسوی را به جرم رانندگی در حالت مستی به پرداخت 4 هزار یورو محکوم کرد و گواهینامه او را به حال تعلیق درآورد. دوپاردیو که این اواخر به خاطر رفتار نامتعارف خود به دفعات در صدر اخبار بوده، هنگام صدور حکم در دادگاه حضور نداشت.

پس از آن‌که در نوامبر پیش دوپاردیو با اسکوتر خود تصادف کرد، پلیس متوجه شد میزان الکل خون او سه برابر حد قانونی است. در آن حادثه کسی آسیب ندید، حادثه‌ای که می‌توانست 2 سال زندان برای دوپاردیو به همراه داشته باشد. گواهینامه دوپاردیو هم به مدت 6 ماه به حال تعلیق درآمد. او این روزها در روسیه در یک تریلر جنایی بازی می‌کند و فیلم جدیدش "راسپوتین" هم در این دوره جشنواره فیلم مسکو به نمایش درمی‌آید.

برپایی بزرگت‌رین نمایشگاه لگوی جهان در نیویورک یکی از خبرهای یورونیوز بود. بر اساس این مطلب، برزگ‌ترین نمایشگاه لگوی جهان با مجسمه‌هایی بزرگ و الهام گرفته از زندگی و همچنین تعداد زیاد آثاری که برای نخستین بار به نمایش گذاشته شده، در نمایشگاه ساوایا در نیویورک افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از100 مجسمه به کمک قطعات ریز و درشت لگو توسط هنرمندانی از سراسر جهان ساخته شده است. بعضی از آنها به بزرگی انسان هستند و برخی نیز شکل و فرمی هنری دارند. به عنوان مثال "زرد"، نام مجسمه مردی است که سینه‌اش را شکافته و از درون آن هزاران لگو به بیرون ریخته است. این اثر هنری با بیش از 11 هزار قطعه لگو ساخته شده است. یکی دیگر از آثار، "ماسک" نام دارد که تصویری از چهره خود هنرمند است و با بیش از 10هزار لگو ساخته و حدود یک ماه زمان برای ساخت آن صرف شده است.

از دیگر نکات جالب این نمایشگاه ساخت چهره‌های تاریخی مثل: نفرتی‌تی (ملکه مصر باستان) و دو شاهکار مشهور هنری "جیغ" و "دختری با گوشواره‌های مروارید" .

هالیوودریپورتر در خبری از ساخت فیلم زندگی هوگو چاوز، رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا توسط الیور استون، کارگردان شناخته شده و مطرح آمریکایی خبر داده و نوشته: نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا در مصاحبه با رسانه‌های خارجی خبر از ساخت نسخه سینمایی زندگی هوگو چاوز، رئیس جمهور پیشین این کشور که چندی پیش درگذشت، داد. مادورو گفته: الیور استون، در حال ساخت یک فیلم بسیار زیبا درباره رهبر و فرمانروای ما، هوگو چاوز است. او همچنین افزود: ساخت این فیلم طی چند ماه آینده به پایان خواهد رسید.

اسکرین‌دیلی از حضور هم‌زمان مورگان فریمن و لیان نیسون به عنوان صداپیشگان انیمیشن سینمایی "فیلم لگو" (3D) با کارگردانی سه نفره فیل لرد، کریس میلر و کریس مک‌کی خبر داده و نوشته: انمیشن "فیلم لگو" محصول مشترک کمپانی برادران وارنر و کمپانی ویلیج، بر اساس فیلم‌نامه‌ای که دن و کوین هگمن، فیلل لرد و کریس میلر به طور مشترک با هم نوشته‌اند ساخته شده و داستان آن درباره شخصیت دردسرسازی به نام "اِمت" (با صداپیشگی کریس پرت) است که در یک شرایط خاص، وظیفه مهم نجات مردم‌ سرزمین لگو از دست یک موجود شیطانی و خطرناک برعهده او قرار گرفته‌است و در این بین...

شیوه داستان و ساخت این انیمیشن در نوع خودش بسیار جالب است و تمام آن براساس تکه‌های لگو ساخته شده است. همچنین تیم حرفه‌ای سازنده انیمیشن "هوا ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی" و "۲۱ Jump Street" تحت مدیریت تیم موفق فیل لرد و کریس میلر یکی دیگر از ویژگی‌های قابل توجه انیمیشن سه‌بعدی "فیلم لگو" است.

کد خبر 219916
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز