همشهری‌آنلاین: امروز (14ماه جولای، 23 تیرماه) اعتراف جی.کی. رولینگ به چاپ کتاب نوای کوکو با نام مستعار، انتشار نخستین تریلر از جدیدترین محصول کمپانی دریم‌ورکز و حضور بن افلک در فیلم جدید دیوید فینچر، از جمله عناوین جالب توجه رسانه‌های بین‌المللی است که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست .

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، اعتراف جی.کی رولینگ ،نویسنده شناخته‌شده و سرشناس بریتانیایی و آفریننده رمان‌های هفتگانه "هری پاتر"، به چاپ رمان جنایی "نوای کوکو" با نام مستعار، یکی از خبرهایی بود که ساندی‌تایمز، گاردین، بی.بی.سی و بیشتر رسانه‌های بریتانیا به آن پرداخته و نوشتند: جی.کی رولینگ اعلام کرده  نویسنده‌ اصلی کتاب "نوای کوکو" او بوده و با نام مستعار این رمان جنایی را به چاپ رسانده است.

رولینگ فاش کرده که در ماه آپریل با نام مستعار "رابرت گالبریث" رمان جنایی "نوای کوکو" را روانه‌ بازار کرده‌است. این کتاب درباره‌ یک سرباز سابق جنگ است که بعدها کارآگاهی خصوصی می‌شود. رمانی که این نویسنده‌ سرشناس به صورت پنهانی به چاپ رسانده، تاکنون 1500 نسخه فروش داشته است.

راز رولینگ زمانی فاش شد که ساندی‌تایمز در مصاحبه‌ای از او پرسید چطور ممکن است نویسنده‌ای تازه‌کار بتواند چنین اثر خوب و قوی بنویسد که رولینگ در پاسخ به این سوال گفت: "امیدوار بودم کمی بیشتر این راز را سربسته نگه می‌داشتم، چون رابرت گالبریث بودن حس آزادی خوشایندی برایم داشت. خیلی فوق‌العاده است که بدون جار و جنجال و انتظارات، کتابی چاپ کنی و در کمال لذت بازخوردها را با نامی متفاوت به تماشا بنشینی. در نقدهای مختلفی که روی این اثر نوشته شده، آن را شروعی درخشان برای نویسنده‌ای موفق در توصیف‌های جزئی، توصیف کرده‌اند."

کامینگ‌سون و پایگاه آی.ام.دی.بی از انتشار نخستین تریلر جدیدترین محصول کمپانی دریم‌ورکز خبر داده و در این‌باره چنین نوشته: نخستین تریلر از دومین قسمت انیمیشن حادثه‌ای و ماجراجویانه ˝چگونه اژدهای خود را رام کنیم˝ با کارگردانی دین دبلویس توسط کمپانی دریم‌ورکز، به‌عنوان تهیه‌کننده اصلی این انیمیشن سینمایی تولید شد.

فیلم‌نامه دومین قسمت "چگونه اژدهای خود را رام کنیم" را دین دبلویس با اقتباس از رمانی به قلم کریسیدا کاول به رشته تحریر درآورده‌است. قسمت دوم از انیمیشن سه‌گانه "چگونه اژدهای خود را رام کنیم" که سه کمپانی دریم‌ورکز، مدهاتر انترتیمنت و ورتیگو انترتیمنت تهیه و تولید آن را برعهده داشتند، با داستان هیجان‌انگیزی پس از گذشت ۵ سال از داستان قسمت اول دنبال می‌شود.

زمانی‌که استرید و اژدهایش و دیگر افراد گروه در منطقه‌ای از جزیره مشغول مسابقه و به رخ کشیدن اژدهایشان به یکدیگر هستند، هیکاپ و اژدهایش (توتلس) مشغول ماجراجویی و رفتن به سرزمین‌های دیگرند و تنها به لذت‌بردن از آسمان و پرواز دل بسته‌اند. اما وقتی یکی از آنها غاری یخی را پیدا می‌کند که متعلق به هزاران اژدهای وحشی و اژدهاسوار افسانه‌ای است، یک‌بار دیگر خودشان را درگیر مبارزه‌ای می‌بینند که برایشان چندان آسان نیست و در این بین....

انیمیشن سه‌بعدی "چگونه اژدهای خود را رام کنیم2" در حالی از روز ۲۰ ماه جون ۲۰۱۴ میلادی (30 خردادماه) در سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود  که قسمت سوم این انیمیشن نیز بر اساس برنامه‌های اعلام شده قرار است تابستان سال 2016 میلادی روانه پرده‌های سینماهای جهان بشود.

ورایتی و هالیوودریپورتر هم خبر انتخاب بن افلک توسط دیوید فینچر برای بازی در فیلم جدیدش با عنوان "دختر از‌ دست‌رفته" را یکی از خبرهای اصلی خود کرده و در این‌باره چنین توضیح دادند: بازی در فیلم جدید فینچر هنوز به افلک پیشنهاد نشده، اما او انتخاب اول فینچر است و خودش هم دوست دارد در صورت به نتیجه‌رسیدن مذاکرات احتمالی ،در این فیلم بازی کند.

افلک این روزها خود را برای کارگردانی فیلم جدیدش "Live by Night" در ماه ژانویه 2014 آماده می‌کند. اما منابع نزدیک به دو پروژه می‌گویند احتمالا تولید "دختر از‌دست ‌رفته" از پاییز امسال آغاز می‌شود تا قبل از ژانویه به پایان برسد و افلک بتواند فیلم جدید خود را کارگردانی کند. دیوید فینچر فیلم "دختر از‌ دست ‌رفته" را با اقتباس از رمان جیلیان فیلین می‌سازد. این رمان حدود دو میلیون نسخه فروش داشته است.

منبع: همشهری آنلاین