تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۶

همشهری‌آنلاین: چریک‌ها چگونه می‌فروشند؟ بازاریابی به رشد خود ادامه می‌دهد هرچند اصول اولیه‌ی خودش را رها نمی‌کند، اما امروز تفاوت‌های اساسی بین بازاریابی سنتی و چریکی وجود دارد.

اگر روش‌های تغییرات بازاریابی را در قرن 21 تجزیه‌وتحلیل کنید، متوجه می‌شوید که بازاریابی چریکی در 20 روش مختلف با بازاریابی قدیمی تفاوت دارد. از جمله: بازاریابی سنتی اسلحه‌های سنگین بازاریابی را شناسایی می‌کند: رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، مجلات، پست مستقیم و اینترنت. بازاریابی چریکی 200 اسلحه را در بازاریابی شناسایی می‌کند که بیش‌تر آن‌ها هم رایگان هستند.

بازاریابی چریکی می‌خواهد که شما هر بُعد بازار را به‌خوبی بشناسید، تجربه کنید، راه‌های بازنده را دور بزنید، راه‌های برنده را بشناسید، و سپس از تاکتیک‌های آزمایش‌شده در نبرد واقعی استفاده کنید. بازاریابی چریکی شامل تعداد بسیار زیادی از فرصت‌های تجاری است و این‌که باید از هر یک از آن‌ها بهره‌برداری کرد. کلید موفقیت از طریق بازاریابی چریکی، هنر توجه کردن است.

در حقیقت، قلب بازاریابی چریکی استفاده‌ی درست از اسلحه‌های انتخابی است. برای شکوفا کردن، شما باید مانند خورشید عمل کنید. باید آن انرژی پر‌قدرتی باشید که بازاریابی را زنده نگه می‌دارد. باید یک بازاریاب چریکی باشید.

اگر در مورد هر تغییری، چیزی بیاموزید و کاری برایش انجام دهید، امیدوار باشید که می‌تواند راهی برای پول درآوردن در زندگی باشد.

کتاب بازاریابی چریکی نوشته‌ی جی کنراد لوینسون در 360 صفحه‌ی وزیری با ترجمه‌ی همایون رکنی قاجار در پاییز 1388 توسط انتشارات سیته چاپ و منتشر شده است.
چاپ دوم کتاب به قیمت 7000 تومان می‌باشد که علاقه‌مندان جهت تهیه می‌توانند به آدرس تهران، خ شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، چهارراه سمیه،‌ خ حقوقی، ساختمان 110، پ 42، ط اول، انتشارات سیته مراجعه و یا با شماره تلفن‌های 77501254 - 77502993 تماس حاصل فرمایند.

 

منبع: همشهری آنلاین