به گفتگوی روزانه ی مردم وارد شوید. مردم عاشق حرف زدن هستند. مردم دربارهی کالا و خدمات حرف میزنند. دربارهی رنگ مو، خودرو، رایانه، ساندویچ، مواد شوینده و یا تمام چیزهایی که هر روز از آنها استفاده میکنند.
همین حالا هم مردم دارند دربارهی شما و کالایی که میفروشید حرف میزنند. شاید دارند به تندی آن را نقد میکنند، شاید هم بسیار مثبت؛ این که چقدر کالا و یا خدمات شما را دوست دارند و دوستانشان هم حتماً باید آن را امتحان کنند. بازاریابی شفاهی یعنی به دست آوردن همین گفتگوی مثبت.
بازاریابی شفاهی دربارهی مردم واقعی است و این که چرا این مردم واقعی میخواهند در مورد شما و کالایی که ارائه میکنید، حرف بزنند. اگر بیاموزید که چگونه مشتریان خود را واقعاً راضی و خوشحال کنید، به چیزی بیش از این نیاز نخواهید داشت.
بازاریابی شفاهی چهار قانون دارد:
- جلب توجه کنید
- پیامتان را آسان کنید
- مردم را راضی کنید
- اعتماد و احترام کسب کنید
بازاریابی شفاهی هیجانانگیز است، هرکسی میتواند انجامش دهد، پول ساز است و کالاها و خدمات را جالبتر میکند.
کتاب بازاریابی شفاهی به ظاهر دربارهی یک تکنیک یا شگرد خاص بازاریابی است، ولی در واقع، فلسفهای جدید در تجارت است. این فلسفهی جدید، چیزی جز صداقت و قدردانی و چگونگی خوشحال کردن مردم نیست.
به گفته ناشر این کتاب برای هر کسی که چیزی برای فروش داشته باشد، مناسب است. ارائهی روش و راهکاری است که کالا و شرکت شما را موضوع بحث مردم میکند. چگونه میتوان سوژهی داغ بحثها و گفتگوها شد؟
کتاب پر است از ایدههای ارزان و کارهای کم خرجی که میتوانید توسط آن بازاریابی شفاهی را شروع کنید. پس از خواندن کتاب میتوانید دست به کار شوید و یک تبلیغ کلامی پر و پیمان راه بیندازید.
چاپ اول کتاب بازاریابی شفاهی نوشته اندی سرنویتز و ترجمه سنبل بهمنیار در تابستان 1392 توسط انتشارات سیته در قطع رقعی به قیمت 11000 تومان در 256 صفحه منتشر است.
علاقهمندان جهت تهیه کتاب میتوانند به آدرس تهران، خ شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، چهارراه سمیه، خ حقوقی، ساختمان 110، پ 42، ط اول، انتشارات سیته مراجعه و یا با شماره تلفنهای 77501254 - 77502993 تماس حاصل فرمایند.