همشهری‌آنلاین: احمد مسجد جامعی، رئیس شورای شهر تهران در چهاردهمین برنامه از سلسله برنامه‌های کشف تهران، صبح جمعه ۲۰ دی از راه‌آهن تهران دیدن کرد و در این برنامه برای نخستین بار پس از سال‌ها پرونده کارگزینی جهان پهلوان تختی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران این پرونده حاوی نامه‌های اداری و کارگزینی مربوط به تختی بود که با پیگیری و درخواست رئیس شورای شهر برای نخستین بار از بایگانی راه‌آهن خارج شد و برای ساعتی مورد بررسی قرار گرفت.

مسجد جامعی با اشاره به سالروز درگذشت تختی و شخصیت و روحیه جوانمردانه این ورزشکار گفت: مرتضی احمدی، هنرمند کشورمان روزی نزد من آمد و من از وی خواستم که خاطره‌ای از تختی برایم تعریف کند که به حضور این جهان پهلوان در شرکت راه‌آهن اشاره کرد و از همان جا بود که من در پی پرونده تختی بودم.

در این پرونده علاوه بر دستخط‌هایی از مرحوم تختی، اسنادی چون معرفی وی به شرکت راه آهن، معرفی برای سفرهای بین‌المللی و شرکت در مسابقات مختلف، حضور تختی در شرکت سهامی سیمان، پرونده پزشکی، حقوق پرداختی از بدو ورود به راه آهن تا سال جاری که به خانواده وی پرداخت می‌شود و بسیاری از اسناد عادی و محرمانه مربوط به تختی وجود دارد.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر تهران دستور داد تا تندیسی از این کشتی‌گیر نامی و جوانمرد ایرانی ساخته و در ساختمان راه‌آهن نصب شود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها