تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۲

نخستین روز نمایش فیلم در سینماهای مردمی در حالی از عصر دیروز آغاز شد که تا حوالی ظهر جدول نمایش فیلم منتشر نشده و به‌دست علاقه‌مندان پیگیر نرسیده بود.

البته برخی سینمادارها در حرکتی خودجوش و نوآورانه جدول نمایش فیلم در روز شنبه را از یک جریده بریدند و در اختیار سینمادوستان قرار دادند. نمایش مردمی فجر سی و دوم با فیلم‌های بیگانه بهرام توکلی و زندگی مشترک آقای محمودی و بانو ساخته روح‌الله حجازی آغاز شد.

ترانه علیدوستی صبح دیروز به همراه پدرش حمید، مهاجم پیشین تیم‌های هما و سایپا و تیم ملی ایران، به برج میلاد رفت تا در کنار اهالی رسانه به تماشای فیلم سینمایی زندگی مشتر ک آقای محمودی و بانو بنشیند. علیدوستی در این فیلم با حمید فرخ‌نژاد، پیمان قاسمخانی، هنگامه قاضیانی و ترلان پروانه همبازی است. سومین تجربه کارگردانی حجازی یکی از نمایندگان ایران در بخش مسابقه بین‌الملل است و البته در بخش‌های رقابتی سینمای ایران این دوره حضور ندارد.

درحالی‌که پیش از این اعلام شده بود نشست پرسش و پاسخ در جشنواره امسال صرفا برای فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ برگزار می‌شود، نخستین نشست کاخ جشنواره دیروز برای زندگی مشترک آقای محمودی و بانو برگزار شد تا ادعای مدیران روابط عمومی جشنواره در نخستین مانع راستی‌آزمایی کمی کم بیاورد! درهرحال، حضور چهره‌های سرشناس فیلم حجازی و البته فاصله زیاد نمایش فیلم‌های اول و دوم در برج میلاد باعث شد استقبال از این نشست کمی تا قسمتی خوب باشد. ترانه علیدوستی، هنگامه قاضیانی، پیمان قاسمخانی، ترلان پروانه به همراه کارگردان و تهیه‌کننده و چند نفر از عوامل فنی فیلم به پرسش‌های خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ گفتند. مهم‌ترین نکته هم شاید این بود که زندگی مشترک آقای محمودی و بانو بدون ممیزی و کم و زیاد شدن صحنه‌ها و دیالوگ‌ها روانه پرده اکران می‌شود. گرچه غیبت حمید فرخ‌نژاد را می‌توان نکته اصلی نخستین اکران کاخ جشنواره دانست.

تقریبا مهم‌ترین فیلم‌های بخش‌های مسابقه و جنبی جشنواره امسال ساعت 10صبح در برج میلاد به نمایش درمی‌آید. این می‌تواند بهترین فرصت برای اهالی رسانه به‌ویژه رسانه‌های مکتوب باشد تا با فراغ بال به کاخ جشنواره بروند و فیلم‌های مورد علاقه‌شان را ببینند. آغاز نمایش فیلم از ساعت 14تا 16در سینماهای مردمی نکته‌ای است که صبح را به یک وقت مرده برای علاقه‌مندان جدی سینما تبدیل کرده است.