همشهری آنلاین: رضا مقدسی در سال ۱۳۴۶ در مشهد مقدس دیده به جهان گشود.

رضا مقدسی، فعالیت رسانه‌ای را از دوران دانش‌آموزی با نوشتن در نشریه دانش‌آموزی حزب جمهوری اسلامی آغاز کرده و فعالیت حرفه‌ای خود را از سن 20 سالگی در روزنامه قدس پایه‌گذاری کرده است. وی در ادامه همکاری با این روزنامه، مسئولیت‌هایی نظیر پروژه سراسری روزنامه قدس و سردبیری و معاونت مدیرمسئول این روزنامه در تهران را عهده‌دار شده است.

مقدسی علاوه بر روزنامه‌نگاری، در حوزه روابط عمومی نیز صاحب تجربه است و مدتی مشاور وزیر و مدیرکل روابط عمومی وزارت کار و امور اجتماعی بوده است.

حضور در بخش‌های مختلف تحریریه‌ای صدا و سیما، دبیری سرویس‌های جامعه و سیاسی روزنامه جام‌جم، قائم مقامی مدیرمسئول همشهری، مدیرمسئولی روزنامه خبر، مدیرعاملی خبرگزاری مهر و مدیرمسئولی روزنامه بین‌المللی تهران تایمز، از مقدسی یک مدیر باتجربه در حوزه رسانه و صاحب‌نظر در زمینه روزنامه‌نگاری تراز انقلاب اسلامی ساخته است.

مقدسی علاوه بر روزنامه‌نگاری و حضور در عرصه مدیریت روابط عمومی و مدیریت رسانه، دارای سوابقی در زمینه فعالیت تشکیلاتی در حوزه روزنامه‌‍نگاری نیز است و دو دوره عضویت هیئت مدیره انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان حاکی از دغدغه‌های صنفی و تشکیلاتی او در حوزه حرفه‌ای است.

رضا مقدسی از نظر تحصیلات دانشگاهی نیز در مقطع کارشناسی، تاریخ خوانده و کارشناسی ارشد را در رشته ارتباطات به اتمام رسانده است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها